کرمان، دومین استان کشور در راه اندازی هیئت های صلح فراجا


کرمان، دومین استان کشور در راه اندازی هیئت های صلح فراجا

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان، گفت: کرمان دومین استانی است که هیئت‌های حل اختلاف و صلح یاری در کلانتری‌ ها راه اندازی می‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین محمد امیر ابراهیمی در آیین افتتاح هیئت‌ های صلح و شعبه شورای حل اختلاف ویژه کارکنان و خانواده‌ های فراجا، گفت: کرمان دومین استانی است که هیئت‌ های حل اختلاف و صلح یاری در کلانتری‌ ها راه اندازی می‌ کنند.

وی، افزود: هدف و چشم انداز شورای حل اختلاف استان این است؛ که اختلاف و مشکلات بوسیله خود مردم رفع شود و از ارجاع پرونده‌ ها به سیستم دادگستری جلوگیری شود.

کرمان، دومین استان کشور در راه اندازی هیئت های صلح فراجا

صدور ابلاغ صلح برای ۲۱۹ نفر از کارکنان کلانتری‌ های سراسر استان کرمان

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌ های نیروی فراجا در اجرای طرح نور در کرمان، گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی تاکنون در استان در اجرای طرح نور موفق بوده است، که آثار و برکات زحمات آنان قابل تقدیر می‌ باشد.

وی در آیین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نیروی انتظامی و اعطای احکام صلح یاران مستقر در کلانتری‌ها بیان داشت: امروز برای ۲۱۹ نفر از کارکنان کلانتری‌ های سراسر استان کرمان ابلاغ صلح یاری صادر شد.

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه همگان قدردان زحمات شبانه روزی پلیس هستند، اظهار داشت: فراجا با توجه به تعدد مسئولیت‌ ها و وظایف خود، همچنان در جهت افزایش امنیت و آرامش مردم تلاش می‌ کنید، که جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت الاسلام حمیدی افزود: ۴هزار و ۵۰۰ پرونده به هیئت‌ های صلح در استان ارجاع شده است، که بیش از ۷۰ درصد پرونده‌ های ارجاع شده به این هیئت‌ ها منتهی به صلح و سازش شده است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم دارد و در جریان مشکلات و مسائل جامعه است، به هیئت‌ های صلح و صلح یاران بیش از پیش نیاز دارد.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان، با اشاره به نیاز تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش، خاطرنشان ساخت: کارکنان نیروهای انتظامی و دادگستری باید در جهت ترویج فرهنگ صلح و سازش در خانواده و جامعه تلاش کنند./ دادگستری استان کرمان


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان