آزادی یک منطقه مسکونی دیگر حائز اهمیت استراتژیک توسط نیروهای روسیه


آزادی یک منطقه مسکونی دیگر حائز اهمیت استراتژیک توسط نیروهای روسیه

نیروهای روسیه اوچریتینو در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای روسی کنترل کامل روستای اوچریتینو در جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفتند.
در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «آزادسازی اوچرتینو از نظر استراتژیک برای ارتش روسیه مهم است. این روستا در ارتفاع غالب واقع شده است و می تواند به عنوان یک سکوی پرشی مناسب برای توسعه یک حمله در دو جهت در یک زمان عمل کند. قبل از هر چیز، ارتش می تواند به جناح گروه اوکراینی ضربه بزند، که در تلاش است بردیچی را نگه دارد و برای سازماندهی یک خط دفاعی جدید به سمت غرب وقت کافی به دست آورد.
علاوه بر این، از اوچرتینو مسیری به سمت پشت جبهه واحدهای نیروهای مسلح اوکراین گشوده خواهد شد که روستای «نیویورک» در آنجا واقع است که آزادسازی آن کلید ورود به دزرژینسک (تورتسک) خواهد بود. همانا از این شهر است که ارتش اوکراین به گورلوکا، یکی از بزرگترین شهرهای جمهوری خلق دونتسک حمله می کند».
از نظر عملیاتی، آزادسازی اوچرتینو، همچنین امکان حمله به روستای «وازدیویژنکا»، واقع در هشت کیلومتری را فراهم می کند. همچنین، آزادسازی اوچرتینو به قطع مسیرهای لجستیکی کمک خواهد کرد که سه مرکز نظامی کلیدی برای نیروهای مسلح اوکراین - کنستانتینوفکا، کراسنوآرمیسک (پوکروفسک) و ولیکایا نووسلکا را بهم متصل می کند‌.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برنامه پوتین برای تصرف خارکف