اظهارات پوتین در چین درباره تصرف خارکیف


اظهارات پوتین در چین درباره تصرف خارکیف

اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه در بحبوحه نگرانی فزاینده مقامات اوکراینی در مورد تشدید اقدامات در این منطقه گفت که روسیه در حال حاضر برنامه‌ای برای تصرف خارکف ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولادیمیر پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی به اشتباه نخبگان سیاسی آمریکا اشاره کرد که به خود آسیب‌های بزرگی وارد می‌کنند، اعتماد به دلار را تضعیف می‌کنند و به تدریج جایگاه دلار را به عنوان ارز تسویه‌شده و ذخیره جهانی کاهش می‌دهند.

او گفت: "آن‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند مانع شوند. این که باید به دنبال فرصت‌های دیگر باشیم برای ما معایبی دارد، اما مزایایی هم دارد، زیرا این وضعیت که در آن یک کشور اراده خود را به بقیه دنیا دیکته می‌کند از جمله در حوزه سیاسی، استفاده از ابزار مالی و اقتصادی غیرقابل قبول است و به شما اطمینان می‌دهم که ما فقط باید به حجم ذخایر نگاه کنیم که چگونه دلار کاهش می‌یابد، بنابراین کل دنیا به این موضوع واکنش نشان می‌دهد، من فکر می‌کنم این روند اجتناب ناپذیر است.

پوتین: روسیه در حال حاضر برنامه‌ای برای تصرف خارکف ندارد

او در بخش دیگری از اظهاراتش در بحبوحه نگرانی فزاینده مقامات اوکراینی در مورد تشدید اقدامات در این منطقه گفت که روسیه در حال حاضر برنامه‌ای برای تصرف خارکف ندارد.

رئیس جمهور روسیه در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که نیرو‌های روسی در حال پیشرفت چشمگیری در خارکف هستند و در عین حال تأکید کرد که درگیری تقصیر مقامات کی یف است. فدراسیون روسیه بر اجلاس اوکراین در سوئیس نظارت خواهد داشت. روسیه قرار نیست درباره ایده‌هایی برای حل و فصل اوکراین که نمی‌داند، بحث کند.

پوتین تاکید کرد که روسیه همیشه برای مذاکره آماده بوده است. او از توافق‌های استانبول به‌عنوان زیربنای مذاکرات صلح بالقوه یاد کرد. علاوه بر این، او از رهبران اوکراین به دلیل دوری از مسئولیت انتقاد کرد و گفت که آنها در تلاش هستند تا مقصر را از بین ببرند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برنامه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ 2024 منتشر شد