آلمان به درز اطلاعات ارتش اعتراف کرد/ پای پوتین در میان است؟


آلمان به درز اطلاعات ارتش اعتراف کرد/ پای پوتین در میان است؟

اقتصادنیوز: ارتش آلمان اعتراف کرد نقصی در ابزار ویدئوکنفرانسی که از آن استفاده می‌کند، هزاران جلسه را به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، Zeit Online گزارش داد که با استفاده از عبارات جستجوی ساده در سیستم Webex ارتش به جلسات بوندس‌ور آلمان (ارتش) دسترسی پیدا کرده است.

این روزنامه نوشت: «بیش از ۶۰۰۰ جلسه را می‌توان به صورت آنلاین یافت،» که برخی از آنها قرار بود طبقه‌بندی شوند.

ارتش گفت که این اشکال در عرض ۲۴ ساعت پس از اطلاع برطرف شد.

خبر مرتبط
بیداری دانشجویی به آلمان رسید/حمله پلیس به دانشجویان حامی فلسطین

اقتصادنیوز: پلیس آلمان به دنبال سرایت خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی به این کشور به تظاهرات حامیان فلسطین در محوطه دانشگاه هامبولت حمله کرده و چند تن از تظاهرکنندگانی که دست به تحصن زده بودند را بازداشت کرد.

سخنگوی ارتش آلمان به خبرگزاری فرانسه گفت: شرکت در کنفرانس‌های ویدئویی بدون اطلاع شرکت‌کنندگان یا بدون مجوز امکان پذیر نبود. بنابراین هیچ محتوای محرمانه‌ای نمی‌تواند از کنفرانس‌ها درز پیدا کرده باشد.»

خبر مرتبط
حمله سایبری به اطلاعات حزب سوسیال دموکرات/ انگشت اتهام آلمان به سوی روسیه

اقتصاد نیوز :آلمان و جمهوری چک روز جمعه، روسیه را مسئول یک سلسله حملات سایبری اخیر دانستند که باعث شد اتحادیه اروپا نسبت به عواقب ناشی از این رفتار بدخواهانه در فضای سایبری، به مسکو هشدار دهد.

پس از آن که روس‌ها در ماه مارس، صدای مقامات نیروی هوایی در مورد دادن موشک‌های دوربرد اوکراین را افشا کردند، این حادثه در حال حاضر توسط دادستان فدرال در حال بررسی است. وزیر دفاع آلمان با اشاره به مکالمات نظامی فاش شده هشدار داد که این همه «بازی پوتین» است.

Zeit Online اعلام کرد که اتاق‌های ملاقات مورد استفاده ۲۴۸ هزار سرباز آلمانی را شناسایی کرده است. این نقض امنیتی در نسخه Webex خود بوندس‌ور رخ داده است که از نسخه عمومی ایمن‌تر است. خبرنگاران توانستند اتاق جلسه آنلاین اینگو گرهارتز، رئیس نیروی هوایی را که نامش در جریان نقض قبلی مطرح شده بود، پیدا کنند. زیت آنلاین گفت که ارتش تنها پس از آن که برای اظهار نظر به آنها مراجعه شد، از نقص‌های امنیتی آگاه شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

واکنش مسکو به تصمیم ضدروسی اتحادیه اروپا