29 دریانورد در آب‌های هرمزگان نجات یافتند


29 دریانورد در آب‌های هرمزگان نجات یافتند

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان ۲۹ دریانورد قرار گرفته در وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده شرایط نامساعد جوی و دریایی ۲۴ ساعت گذشته در آب‌های این استان خبر داد.

اسماعیل مکی‌زاده روز پنجشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته و با وجود هشدار‌های اعلام شده از سوی این اداره مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی و دریایی برخی از دریانوردان استان مبادرت به دریاروی کردند که این بی‌توجهی آنان باعث ایجاد شرایط اضطرار و خطر برای آن‌ها شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، وی با بیان اینکه شرایط نامساعد جوی حاکم بر استان از روز‌ها قبل اطلاع‌رسانی شده بود، در توضیح جزیبات انجام چهار عملیات نجات دریایی گفت: در مدت یادشده یک فروندکشتی به دلیل به گل نشستن در چهار مایلی جنوب اسکله بهمن جزیره قشم دچار اضطرار شد که با اعزام تیم جستجو و نجات دریایی (ناجی ۱۹) به محل ۱۳ نفر از سرنشینان این شناور از شرایط اضطرار خارج شدند.

معاون اداره‌کل بنادر هرمزگان توضیح داد: در این مدت یک فروند قایق صیادی نیز با ۶ سرنشین در پنج مایلی جنوب بندر شهید حقانی به دلیل نقص فنی و شرایط نامساعد جوی دچار اضطرار شده بود که توسط ناجی ۱۵ نجات پیدا کرد.

مکی‌زاده اضافه کرد: همچنین یک فروند قایق صیادی با سه نفر سرنشین در ۶ مایلی جنوب شرق جزیره هرمز به دلیل اتمام سوخت و شرایط نامساعد جوی اعلام اضطرار کرده که با اعزام شناور Rib سرنشینان این شناور نیز نجات یافتند.

وی گفت: یک فروند لنج نیز در عملیات دیگری در هشت مایلی جنوب جزیره هرمز دچار حریق شد که هفت نفر از سرنشینان آن نیز توسط قایق‌های همیار ناجی و ناجی ۱۵ و ۱۹ نجات پیدا کردند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: تمامی دریانوردان، گردشگران و مسافران در صورت بروز شرایط اضطرار می‌توانند بدون گرفتن پیش شماره با مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان با شماره ۱۵۵۰ تماس بگیرند.

در گستره آبی استان هرمزگان که خلیج فارس و دریای عمان را در دل خود جای داده علاوه بر هشت فروند شناور ناجی ۳۶ ایستگاه همیار ناجی (دریانوردان بومی و با شناور‌های صیادی و تجار منطقه) به صورت شبانه‌روزی در امر جستجو و نجات دریایی فعالیت می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین