آمریکا: چین پاسخی اساسی به گزینه‌های پیشنهادی ما ارائه نکرده


آمریکا: چین پاسخی اساسی به گزینه‌های پیشنهادی ما ارائه نکرده

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مقامات چین از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند.

(پنجشنبه) به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق چین از برگزاری جلسه بعدی خودداری کرده و پاسخی اساسی به گزینه‌های پیشنهادی ما ارائه نکرده است.»

خبر مرتبط
بازی ایران، ترکیه و چین در حیاط خلوت روسیه/ ماموریت شکست خورده مسکو

اقتصادنیوز: منطقه قفقاز مرکزی امروز شاید بیش از هر زمان دیگر از منظر ژئوپلتیک در کانون توجه ها قرار گرفته؛ بالاخص آن که از این منطقه تحت عنوان حیاط خلوت روسیه یاد می شود. بازیگری که به واسطه جنگ در اوکراین در موضع ضعف قرار دارد و همین گزاره موجب شده تا قدرت های منطقه ای چون ایران و ترکیه و همچنین کشورهای غربی برای مانور در این جغرافیا خیز بردارند.

این مقام افزود، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد کرده است که «گام‌های عاقلانه‌ای که خطرات اساسی درگیری و تشدید کنترل‌نشده در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی را بررسی می‌کند، صورت پذیرد.»

بر اساس این گزارش، این امر مستلزم بهبود مکانیسم ارتباط بحران بین کشورها، ارائه اطلاعیه‌هایی پیش از آزمایش موشک‌های بالستیک استراتژیک و کاهش تنش در فضاست.

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با اشاره به ۵۰۰۰ کلاهک هسته ای آمریکا به این وب‌سایت خبری گفت ایالات متحده باید «دیپلماسی مگافون» خود را متوقف کند.

او از کشورهایی که زرادخانه‌های هسته‌ای قابل توجهی دارند، خواست تا آن‌ها را کاهش دهند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟