نماینده دائم ایران در سازمان ملل: در مناقشه اوکراین همچنان بی‌طرف هستیم


نماینده دائم ایران در سازمان ملل: در مناقشه اوکراین همچنان بی‌طرف هستیم

اقتصادنیوز: ماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد که موضع بی‌طرفانه ایران درباره مناقشه اوکراین بدون تغییر باقی مانده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت نوشت که رجاعات ناروا و بی‌پایه و اساس نمایندگان ایالات متحده و بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران درخصوص استفاده از پهپادهای ایرانی در درگیری‌های اوکراین که در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد اوکراین در 14 مه 2024 با عنوان دستور کار «حفظ صلح و امنیت اوکراین» مطرح شد، رد می کند .

خبر مرتبط
در نشست شورای امنیت مطرح شد/ ایروانی: اسرائیل مسئول تمامی اعمال جنایتکارانه و تروریستی علیه ایران است

اقتصادنیوز: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با بیان اینکه هیچ قصدی برای درگیری با آمریکا در منطقه نداریم، تصریح کرد: اگر ایالات متحده عملیات نظامی علیه ایران، شهروندان یا امنیت و منافع آن را آغاز کند، جمهوری اسلامی از حق ذاتی خود برای پاسخگویی متناسب استفاده خواهد کرد.

ارشد ترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: بر خلاف این ادعاهای بی‌اساس، جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مناقشه اوکراین همواره موضعی بی‌طرفانه اتخاذ نموده و این موضع اصولی بدون تغییر باقی مانده است. لذا هرگونه ادعایی مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در فروش، صادرات یا انتقال سلاح بر خلاف تعهدات بین‌المللی‌اش کاملاً بی‌اساس بود و قاطعانه مردود است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: ایران بار دیگر بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود به پایبندی به قوانین بین‌المللی بشردوستانه تاکید می‌کند.

ایروانی گفت: همچنین مایلم از فرصت استفاده نموده و قویاً ادعاهای مشابه و ارجاعات نامناسب علیه کشورم را در بیانیه‌های نمایندگان ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و سوئیس که در خلال جلسه توجیهی آزاد شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین مطرح شد، رد کنم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل از رئیس دوره ای شورای امنیت خواست این نامه را ‌عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس/ تیپ جذاب و امروزی عاطفه رضوی در 56 سالگی