پلیس آمریکا بیش از 1700 دانشجو را بازداشت کرد


پلیس آمریکا بیش از 1700 دانشجو را بازداشت کرد

پس از چندین هفته اعتراضات سراسری دانشجویان ایالات متحده آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی، خشونت پلیس همچنان ادامه دارد و یکهزار و 700 تن از دانشجویان بازداشت شدند.

دانشکده‌ها و دانشگاههای سراسر آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) با قدرتنمایی نیروهای پلیس آمریکا روبرو شدند که در اقدامی خشونت‌بار، به سمت محوطه دانشگاهها یورش برده و چادرها را برچیدند و برخی کمپ‌های اعتراضی را پاکسازی کردند. تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نیروهای پلیس آمریکا با جلیقه‌های نظامی را در حال بیرون کردن دانشجویان از ساختمان معروف «سالن همیلتون» در دانشگاه کلمبیا و درگیری با دانشجویان معترض نشان می‌دهد.طبق گزارش واشنگتن‌پست، در حدود دو هفته از آغاز اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم فلسطین، بیش از یکهزار و 700 نفر در دانشگاههای آمریکا بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، تنش‌ها میان معترضان و نیروهای امنیتی به شدت طی یک روز گذشته، تشدید شده است. در فلوریدا، نیروهای پلیس با گاز اشک‌آور به سمت دانشجویان معترض حمله کرد.در ویسکانسین نیز، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که افسران پلیس آمریکا را در حال بازداشت استاد دانشگاه مدیسون در حالی که پیشانی وی آغشته به خون شده، نشان می‌دهد. در کالیفرنیا نیز یک گروه از افراد نقاب‌دار به کمپ حامیان فلسطین در یکی از دانشکده‌های لس آنجلس حمله کردند و 15 نفر را زخمی کردند که یکی از آن‌ها بستری شد.

پلیس آمریکا بیش از 1700 دانشجو را بازداشت کرد

دانشگاه کلمبیا از پلیس خواسته تا حداقل برای دو هفته در محوطه دانشگاه مستقر باشد. علی‌رغم موجی از خشونت‌های پلیس و بازداشت دانشجویان، اعتراضات همچنان ادامه دارد و دانشجویان دانشگاه دولتی پورتلند در کتابخانه دانشگاه تحصن کرده و بر روی دیوار نوشته‌اند «غزه را آزاد کنید».در 24 ساعت گذشته، حدود 300 معترض حامی فلسطین در دانشکده کلمبیا و سیتی (شهر) نیویورک بازداشت شدند و شمار دانشجویان و اساتید معترض در دانشگاههای آمریکا در دو هفته گذشته به یکهزار و 700 نفر رسید.

حمایت از مردم غزه و اعتراضات علیه سیاست‌های دولت بایدن در حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تحت عنوان «جنبش همبستگی» در دانشگاه کلمبیا آمریکا آغاز شد و پس از آن به دیگر دانشگاههای مهم و برجسته آمریکا و حتی کشورهای دیگر رسید.استفاده نیروهای امنیتی آمریکا از خشونت و تاکتیک‌های پلیس آمریکا برای مقابله با معترضان و سرکوب تحصن‌های آرام در هفته‌های اخیر، ادعاهای دولت آمریکا در آزادی بیان را زیرسؤال برده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟