سفیر روسیه تحریم های جدید ضد روسی را ترفندهای نامشروع خواند


سفیر روسیه تحریم های جدید ضد روسی را ترفندهای نامشروع خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر آمریکا در واشنگتن اظهار داشت تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه تنها ترفند نامشروع دیگری است که روسیه را مرعوب نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک،آنتونوف در بیانیه‌ای گفت: "کل جهان شاهد یک مخلوط دیگر از محدودیت‌ها بود که توسط دولت آمریکا تدوین شده است. این نمونه ای از تداوم اقدامات روس هراسی متعدد ایالات متحده در روزهای اخیر است. اینها شامل یک "بسته" چند میلیارد دلاری کمک به کیف، تامین مهمات خطرناک دوربرد برای دست نشاندگان و وعده برخی تضمین‌های امنیتی زودگذر به رژیم (کی یف) است".
به گفته وی، آمریکا با ترفندهای نامشروع، تنها کشورهای دیگر را از خود رانده و خاک تردید درباره سازنده بودن نقش کنونی آمریکا در جهان را بارور می‌کند.
آنتونوف گفت: "گویی واشنگتن نمی‌داند که روسیه و روس‌ها را نمی‌توان با تصمیم‌هایشان ترساند."
او اضافه کرد ایالات متحده در تلاش است تا شرکای ما از جمله چین را بترساند و تلاش می کند کانال های همکاری در زمینه تجارت خارجی عادی را مسدود کند. آنها دوباره شرکت‌های داخلی فناوری پیشرفته، حمل‌ونقل و انرژی را هدف قرار داده‌اند و می‌خواهند رقبای خود را از بازار بیرون کنند".
واشنگتن پیش از این تحریم‌های جدیدی را علیه مجتمع و ارتش نظامی-صنعتی روسیه، شرکت‌های بخش انرژی، دو شرکت تابعه موسسه اتمی روسیه و همچنین تعدادی از شرکت‌های چینی، بلژیکی و ترکیه‌ای به دلیل تامین تجهیزات برای روسیه اعلام کرده بود.
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، کشورهای خارجی فشارهای تحریمی بر مسکو را افزایش دادند. همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، محدودیت های اعمال شده ضربه ای جدی به کل اقتصاد جهانی وارد می کند. با این وجود، روسیه با عواقب آنها کنار می آید و خود غرب بارها اظهار نظر کرده که این محدودیت ها ناکارآمد هستند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فال حافظ امروز 28 اردیبهشت + فیلم