رئیس شورای فدراسیون روسیه از ضرورت تشکیل دادگاه برای بررسی جنایات رژیم کی یف سخن گفت


رئیس شورای فدراسیون روسیه از ضرورت تشکیل دادگاه برای بررسی جنایات رژیم کی یف سخن گفت

والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به مناسبت دهمین سالگرد فاجعه اودسا گفت، که پس از عملیات نظامی ویژه، باید دادگاه بزرگی برای بررسی تمام جرائم و جنایات رژیم کی یف برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، پس از کودتای اوکراین در سال 2014، فعالان جنبش "آنتی میدان" به نشانه اعتراض در میدان کولیکوو در اودسا چادر برپا کردند. بعدازظهر روز دوم ماه مه، در میدان یونان، درگیری بین فعالان "آنتی میدان" از یک سو و گروهای اولتراس از خارکف و اودسا و همچنین رادیکال های "یورو میدان" از سوی دیگر آغاز شد. این درگیری با تخریب چادرها به پایان رسید و پس از آن هواداران کودتا و ملی گرایان خانه اتحادیه های کارگری را به آتش کشیدند جایی که نمایندگان "آنتی میدان" در آن پناه گرفته بودند. در آن روز 48 نفر قربانی این فاجعه شدند و بیش از 250 نفر مجروح شدند.
والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه در همین رابطه در کانال تلگرام خود نوشت: "معتقدم پس از عملیات نظامی ویژه باید یک دادگاه بزرگ در آنجا برگزار شود. و به طور دقیق و مفصل تصویر کامل از ظهور "نازیسم معمولی" کی یف، مسیر و رویکرد و همه جنایات آن جمع آوری و ارائه شود. و یکی از محورهای اصلی و اساسی این دادگاه باید ماجرای مربوطه به جنایت وحشتناک 2 می 2014 در خانه اتحادیه های کارگری باشد."
وی تاکید کرد که هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت،" مسئولین فاجعه اودسا اعلام خواهند شد و نمی توانند قِصِر در بروند".
به گفته وی، انفعال سازمان های بین المللی که موظف به وادار کردن کی یف به تحقیق در مورد فاجعه و مجازات عاملان آن بودند نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
وی افزود که "هیچ مشکلی" برای تحقیقات جامع وجود ندارد، شاهدان زیادی وجود دارد، چهره مجرمان در فیلم و فیلم جنایت ضبط شده است، همه موارد لازم برای صدور حکم عادلانه از مدت‌ها قبل وجود دارد، چیزی که تا الان انجام نشده، ولی باید اتفاق بیفتد.
ماتوینکو تصریح کرد: "این کار تنها یک توضیح دارد، یعنی عدم تمایل کامل کی یف برای اجرای عدالت علیه جنایتکاران واقعی. به نوعی کمک کی یف برای پنهان کردن و سرپوش گذاشتن به جنایات حامیان ایدئولوژیک نازی‌ اش است."
وی در ادامه نوشت: "این واقعیت که 10 سال پس از جنایت وحشتناک کم سابقه در اودسا، هیچ نتیجه‌ای از تحقیق وجود ندارد، هیچ محاکمه‌ای وجود نداشته، هیچ‌کس مجازات نشده، به وضوح نشان می دهد که نازیسم یک هنجار عمیق و طبیعی برای رژیم فعلی کی ف است، هنجاری که او آن را مهم و ضروری می داند."

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!