اولین دست الکترونیک مصنوعی توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد


اولین دست الکترونیک مصنوعی توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور گفت: برای نخستین بار در کشور دست مایوالکترونیک بعنوان اولین دست الکترونیک مصنوعی در مرکز توانبخشی هلال احمر در حال تست است که بعد از طی مراحل به تولید انبوه خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، دکتر پیمان نامدار شامکاه چهارشنبه(۱۲ اردیبهشت) در حاشیه بازدید از خدمات دندانپزشکی گروه جهادی الکفیل و هلال احمر در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه یکی از اهداف جمعیت در آستانه روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر تحت مدیریت ریاست این مجموعه در سطح کشور این بوده که بتوانیم حمایت اجتماعی و اعتماد مردمی را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه خدمات این اردوی جهادی در حوزه بهداشت و درمان های تخصصی پزشکی، حمایت های روانی کودکان، مشاوره های اجتماعی و خدمات دندانپزشکی در کاری جهادی و مشترک با کمیته امداد امام خمینی و گروه جهادی الکفیل است، افزود: خوشبختانه در بازدیدی که انجام شد، تمامی استاندارهای لازم در این مکان رعایت شده است و مراجعه کنندگان بدون کمترین دغدغه ای خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور در ادامه گفت: خوشبختانه در ۲ سال اخیر موفق شدیم بیش از ۳ میلیون عضو داوطلب و جوان در سطح کشور جذب جمعیت هلال احمر کنیم که از حدود ۴۰۰ هزار نفر به این عدد رسیده ایم و این عددی بزرگ است.

نامدار با اشاره به تکالیف جمعیت هلال جمهوری اسلامی در اساسنامه نسبت به کمک به امر سلامت بویژه به اقشار آسیب پذیر، بیان کرد: این فعالیت در مواقع بحرانی و غیر بحران، در داخل و خارج از کشور تعریف شده است.

وی با بیان اینکه تلاش حوزه معاونت درمان و توانبخشی هلال احمر ، گسترش خدمات به سمت خودکفایی در تولید تجهیزات و دانش های روز است، گفت: با کمک معاونت علمی - فناوری ریاست جمهوری و مرکز پژوهش‌های ملی صنعتی ایران توانسته ایم یک سری از قطعات و تجهیزات مصرفی که تاکنون وارداتی بوده را توسط شرکت های دانش بنیان تولید کنیم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه طی ۲ و سال نیم گذشته موفق شده ایم ۱۹۳ واحد توانبخشی را به ۲۲۰ واحد در سطح کشور افزایش دهیم، اظهار کرد: اولویت این مراکز با مناطق کم برخوردار است تا بتوانیم هموطنان را در این مناطق را پوشش دهیم.

نامدار تاکید کرد: امروزه جمعیت هلال‌احمر به سمت ایجاد کلینیک های چند تخصصی برای سالمندان، بیماران ام اس، بیماران اسکلتی -عضلانی و بیمارانی است که دچار سکته مغزی هستند تا خدمات را به صورت تخصصی خدمات ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور، ۲ شرکت دانش بنیان دست مایوالکترونیک بعنوان اولین دست الکترونیک مصنوعی در مرکز توانبخشی در حال تست است که بعد از طی مراحل به تولید انبوه خواهد رسید و نیازهای کشور در این حوزه به خودکفایی خواهد رسید.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به توسعه‌ مراکز دیالیز و کموتراپی و شیمی درمانی برای بیماران در استان ها گفت: در این زمینه هماهنگی و شناسایی ارائه خدمات با دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته است و این مکان ها توسط جمعیت هلال‌احمر و تجهیزات آنها تامین و راه اندازی می شود.

نامدار افزود: یکی از استان هایی که در اولویت راه اندازی تجهیزات بسیار مدرن و خوب دیالیز برای خدمت به مردم، استان زنجان می باشد و به زودی در سال جدید شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

محموله مهماتی آمریکا در راه اسرائیل