آیین بزرگداشت مقام معلم در «جشن هنر مطهر»


آیین بزرگداشت مقام معلم در «جشن هنر مطهر»

آیین بزرگداشت مقام معلم با عنوان «جشن هنر مطهر» در هنرستان‌های هنرهای زیبای سراسر کشور برگزار می‌شود.

آیین بزرگداشت مقام معلم در «جشن هنر مطهر»

به گزارش ایران اکونومیست از دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال در ایام شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته معلم، برای نخستین بار آیین بزرگداشت مقام معلم در هنرستان‌های هنرهای زیبای سراسر کشور به صورت یکپارچه و سراسری با عنوان «جشن هنر مطهر» برگزار می شود.

به همین مناسبت محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیامی صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

«به نام خالق نور و قلم و هنر

عارفان علم عاشق می‌شوند

بهترین مردم معلم می‌شوند

عشق با دانش متمم می‌شود

هرکه عاشق شد معلم می‌شود

به راستی که معلمی شغلی پیامبرگونه است، زیرا انبیای الهی در همه دوران‌ها و مکان‌ها، در واقع معلمانی بودند که پیام آگاهی را از جانب خداوند، در جان بشریت جاری نمودند و بر چهره سیاه جهل، نور دانش تابانیدند.

آیین بزرگداشت مقام معلم در «جشن هنر مطهر»

معلمی هیچگاه به تاریخ و جغرافیای خاصی محدود نبوده و نیست و معلمان، در هر زمان و مکانی، انتشار علم و آگاهی را رسالت خود می‌دانند. هر آنکس که منزلت معلمی را دریابد، شوق نشر نور دانش توام با شکیبایی را نیز با خود همراه خواهد داشت. از این روی بایسته است ستودنِ شایسته معلمی که همواره شاگردانش را در مدرسه ی زندگی، تشنه یادگیری نگه می‌دارد، تا بدانجا که دانش شاگردان را از دانش خود فراتر بَرَد.

اینجانب ضمن گرامیداشت مقام والای معلم، این مناسبت فرخنده را به کلیه معلمان و مربیان و هنرآموزان به خصوص در عرصه آموزش‌های فرهنگی و هنری از جمله هنرستان‌های هنرهای زیبا و آموزشگاه‌های آزاد هنری و مراکز مهارتی تبریک عرض می‌نمایم و امیدوارم در سایه توجهات ایزد منان با مهربانی و عشق؛ زلال دانایی و مهر و فرهیختگی را در روان جامعه جاری و ساری کنند.»

به گزارش ایران اکونومیست، ۶۳ باب هنرستان هنرهای زیبا زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور فعالیت می‌کنند و بیش از ۸ هزار هنرجوی دختر و پسر در این مراکز در رشته‌های موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، سینما و پویانمایی در این مراکز مشغول به تحصیل هستند. همچنین پنج هزار و ۴۳۹ آموزشگاه های آزاد هنری در کشور فعالیت می‌کنند.

۱۲ اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری در تقویم رسمی کشور روز معلم نامیده شده است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها