توافق ایلان ماسک با موتور جست‌وجوی چینی


توافق ایلان ماسک با موتور جست‌وجوی چینی

دستاورد مهم سفر «ایلان ماسک» مالک شرکت تسلا به چین، توافق با شرکت جستجوی اینترنتی بایدو، برای بهره گرفتن از داده‌های نقشه این شرکت برای فناوری کمک‌راننده در بزرگترین بازار خودرو جهان است.

توافق ایلان ماسک با موتور جست‌وجوی چینی

به گزارش راهبرد معاصر؛ ایلان ماسک هفته گذشته سفری از پیش اعلام نشده به چین داشت و تصویری از دیدار خود با لی چیانگ، نخست‌وزیر این کشور را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرد.

به گفته منابع خبری بلومبرگ، شرکت بایدو که بر جستجوی اینترنتی در چین تسلط دارد، با ارائه نقشه و مسیریابی به تسلا کمک می‌کند تا فناوری کمک‌راننده خود را که «رانندگی کاملاً خودکار» یا همان FSD می‌نامد، راه‌اندازی کند. خدمات نقشه که برای فناوری‌های کمک‌راننده حیاتی است به شدت توسط دولت چین کنترل می‌شود.

فناوری کمک راننده، قابلیت رانندگی خودکار را ارائه نمی‌دهد و همچنان به راننده‌ای نیاز دارد که دستش روی فرمان و در هر لحظه آماده کنترل خودرو باشد. با این حال، راه‌اندازی این فناوری در چین می‌تواند به تسلا در رقابت شدید برای سهم بازار در این کشور کمک کند و درآمد بیشتری را برایش به ارمغان بیاورد. استفاده از این فناوری ماهانه ۹۹ دلار هزینه دارد و در بسیاری از کشور‌ها هم در دسترس نیست.

روابط ایلان ماسک با چین به دلیل منافع تجاری متعددش پیچیده است. شبکه اجتماعی ایکس توسط دولت چین مسدود شده است. دولت چین همچنین در مورد برخورد‌های نزدیک بین ایستگاه فضایی خود و ماهواره‌های پرتاب‌شده توسط اسپیس‌ایکس، شرکت موشک‌سازی ماسک، به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

با این حال، تسلا کارخانه‌ای در شانگ‌های دارد و مدل Y این شرکت، پرفروش‌ترین خودروی برقی یا هیبریدی شارژی در چین در مارس ۲۰۲۴ (فروردین- اردیبهشت) بوده است. ۲ مدل پرفروش‌تر متعلق به یک شرکت سازنده چینی است که با تسلا برای تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده خودرو‌های الکتریکی جهان رقابت می‌کند.

بازدید و گزارش توافق با شرکت بایدو با واکنش مثبت سرمایه‌گذاران تسلا مواجه شد که بسیاری از آن‌ها برای توجیه موقعیت تسلا به عنوان باارزش‌ترین خودروساز جهان، روی قابلیت‌های بالقوه رانندگی خودکار حساب باز کرده‌اند. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

موسوی قنبری را می شناسید؟ / در شیراز همه به دنبال او هستند + عکس چهره باز