آبشار شیخ صله تازه آباد


آبشار شیخ صله تازه آباد

آبشار شیخ صله تازه آباد ، واقع در شهرستان ثلاث باباجانی و در نزدیکی روستایی مرزی به همین نام می باشد. نام این آبشار و این روستا با املای حرف «صاد» به احتمال تخفیف‌ یافته همان «شیخ صلاح» بوده است. اما گاهی در متون و...

آبشار شیخ صله تازه آباد ، واقع در شهرستان ثلاث باباجانی و در نزدیکی روستایی مرزی به همین نام می باشد. نام این آبشار و این روستا با املای حرف «صاد» به احتمال تخفیف‌ یافته همان «شیخ صلاح» بوده است. اما گاهی در متون و زبان محلی نیز با املای «شیخ سله» نوشته می‌شود که در این صورت دلالت بر نام خاص دیگری یا واژه دیگری دارد. در هر حال، آبشار شیخ‌ صله یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آبشارهای استان کرمانشاه بوده، که از نوع مرتفع و سنگی آن است.

یعنی این آبشار دائمی با حجم زیادی از آب و از بلندای زیاد، بر سطح دیواره‌ای سنگی فرود آمده و بر بستری استخر مانند جمع می شود. سپس در دره واقع در پایین دست خود جریان یافته و تبدیل به رودخانه‌ای خروشان و همیشگی می‌شود.

آبشار شیخ صله تازه آباد

زمان مناسب بازدید از آبشار شیخ صله

آبشار سنگی شیخ صله و موقعیت پدیداری آن، مسبب یکی از زیباترین و بکرترین گردشگاه‌ها و تفریحگاه‌های طبیعی در منطقه شده است. همه ساله، در ایام بهار و تابستان و در روزهایی چون نوروز، سیزده‌ به‌ در، عیدهای مذهبی و دیگر تعطیلات، محل تجمع مسافران و گردشگران می‌شود. بازدیدکنندگانی که از دورترین نقاط شهری استان کرمانشاه تا نزدیک‌ترین روستاهای خود منطقه، عزم سفر به روستای شیخ صله و آبشار آن می‌کنند. مدت زمانی را در این بهشت طبیعی، با آرامش و آسودگی خاطر به استراحت و طبیعت گردی سپری می‌کنند.

محیط اطراف آبشار شیخ صله بسیار جذاب و مناسب برای اتراق بلند مدت بوده است. بنابراین گاهی محلی برای استقرار چادرهای صحرایی، برپایی کمپ و ایستگاه کوهنوردی می‌شود.

قله‌ها و رشته‌کوه‌های بالا دست که آبشار شیخ صله از آن‌ها سرچشمه می‌گیرد. به علاوه دامنه‌ها، دشت‌ها و بسترهای رودخانه‌ای که در پایین دست آبشار قرار گرفته‌اند. در کل تمام مناطق پیرامونی آبشار شیخ صله، همگی جزیی از اقلیمی بزرگ‌تر و زیست بومی گسترده و غنی هستند. که انواع مختلفی از حیوانات وحشی، گیاهان، درختان، پرندگان و دیگر مخلوقات بومی در این زیستگاه زندگی می‌کنند.

این اقلیم بزرگ و بکر از یک سو به کشور عراق و از سوی دیگر با شهرستان‌های سرپل‌ ذهاب و دالاهو هم مرز بوده، یکی از باستانی‌ترین و بکرترین و دست‌ نخورده‌ترین مناطق گردشگری در استان کرمانشاه است.

آبشار شیخ صله تازه آباد



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روستاهای آمل ( معرفی 345 روستای آمل )