فرسودگی ناوگان آمبولانس استان کرمان


فرسودگی ناوگان آمبولانس استان کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ یکی از مشکلات دانشگاه را فرسوده بودن ناوگان آمبولانس عنوان کرد و گفت: در شرایطی که مشکلات بسیار داشتیم موفق شدیم ۹ دستگاه آمبولانس را به دانشگاه اضافه کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مهدی احمدی نژاد در نشستی که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد؛ با تشریح فعالیت های انجام شده در دو سال گذشته گفت: در دو سال گذشته شرایط بسیار سختی به دلیل تحریم ها ایجاد شده بود؛ که با همکاری مسئولان وزارت بهداشت و دولت خوب آیت الله رئیسی بر این مشکلات فائق آمدیم.

وی افزود: بدهی معوقات پژوهشی را در دانشگاه علوم‌ پزشکی باعث افت تولید مقالات شده بود، که سال جاری اعتبار آن پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، از پرداخت معوقات ۶ ماهه پزشکان در پایان سال گذشته خبر داد و گفت: در پرداخت حق و حقوق پرستاری هم جزو دانشگاه های برتر کشور هستیم.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه پروژه های نیمه کاره در این دو سال پیگیری شد، اضافه کرد: ساختمان جدید دانشکده مدیریت دانشگاه هم وارد مدار شده و ساختمان جدید دانشکده پیراپزشکی نیز در مهرماه امسال افتتاح می‌ شود و خوابگاه بزرگ دانشجویان دختر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه در دوسال گذشته دانشگاه در جذب خیران موفق عمل کرده است، اظهار داشت: بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی امام رضا (ع) به‌ عنوان بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور توسط خیر در دست ساخت است و ان شاء الله اوایل سال آینده افتتاح می‌ شود و از هم اکنون به‌ دنبال جذب نیرو و تجهیزات برای این مجموعه هستیم.

فرسودگی ناوگان آمبولانس استان کرمان

رئیس دانشگاه در ادامه به اجرای طرح "جامع سلامت خانوار" در تمامی شهرهای کرمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: این طرح در سال گذشته به عنوان پایلوت در شهرستان بردسیر اجرایی شد و با اجرایی شدن آن مردم تحت پوشش پزشک خانواده قرار می گیرند و نظام ارجاع شکل مطلوبی خواهد گرفت.

دکتر احمدی نژاد یکی از مشکلات دانشگاه را فرسوده بودن ناوگان آمبولانس عنوان و بیان کرد: در شرایطی که مشکلات بسیار داشتیم موفق شدیم ۹ دستگاه آمبولانس را به دانشگاه اضافه کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد ماندگاری پزشکان و پرداخت معوقات آنها، افزود: در بعضی از شهرستان‌ ها به‌علت کمبود زیرساخت‌ ها انگیزه‌ ای برای حضور پزشکان متخصص ایجاد نمی‌ شود بنابراین پزشکان در این مناطق ماندگار نمی‌ شوند و باید شرایطی را در شهرستان‌ ها فراهم کنیم، که موجب دلگرمی شود.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از معوقات ماندگاری پزشکان پرداخت شده است و پزشکان متخصص زنان و زایمان، اطفال، داخلی، جراحی و بیهوشی در اغلب شهرستان های تحت پوشش دانشگاه مستقر هستند.

احمدی نژاد در پاسخ به بار مالی اتباع بیگانه در کرمان، گفت: جمعیت اتباع بیگانه در کرمان قابل شناسایی نیست زیرا بسیاری از آنها مدارک شناسایی ندارند و بار بهداشت و درمان تعداد زیادی از بیماران اتباع بیگانه همچنین افاغنه بر دوش دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

فرسودگی ناوگان آمبولانس استان کرمان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: تمام سعی ما بر این است سلامت مواد غذایی و فراورده های دارویی را تامین می‌کنیم.

دکتر علی اسدی پور افزود: اگر شهروندان سوال، پیشنهاد و انتقادی از این حوزه دارند می توانند با شماره پیامکی ۳۴۱۱۰۰۰۲۱۰۵۶۲۰ مطرح نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست ابراز داشت: سازمان جهانی بهداشت بعد از جنگ جهانی دوم توجه ویژه ای به عدالت در سلامت داشته و امسال شعار را حول محور دسترسی عادلانه به سلامت در نظر گرفته است.

دکتر وحیدرضا برهانی نژاد گفت: بیش از نیمی از مردم جهان دسترسی درستی به خدمات سلامت ندارند، اما کشور ما پیشرفت چشمگیری در این حوزه داشته است.

وی در تشریح شعار هفته سلامت تصریح کرد: امسال شعار هفته ملی سلامت، سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت در نظر گرفته شده است که به دسترسی عادلانه به خدمات سلامت نیز تاکید دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه افزود: هنوز جاهایی وجود دارد که پوشش همگانی سلامت اتفاق نیفتاده اما از سال گذشته بحث سلامت خانواده و نظام ارجاع راه اندازی شده و امسال با پوشش وسیع تری دنبال خواهد شد.

برهانی نژاد با بیان این برنامه مراقبت محور است و اصول پیشگیری در آن ارائه می شود، عنوان داشت: در برنامه سلامت خانواده، با راه اندازی پزشک خانواده، نظام ارجاع اصلاح شده و پرداخت از جیب مردم کم می شود.

وی اظهار کرد: درخواستی که ما از رسانه ها داریم این است، که یکی از اهداف مهم این برنامه که آموزش است را پیگیری کنند.

فرسودگی ناوگان آمبولانس استان کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: در اجرای این برنامه هماهنگی بین بخشی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بسیاری از دستگاه های اجرایی درگیر سلامت هستند.

دکتر برهانی نژاد عنوان کرد: در استان کرمان بحث معادن و ایجاد آلودگی آنها بسیار مهم است و باید از آنها در خصوص تامین سلامت مردم مطالبه شود که به عنوان مسئولیت اجتماعی به آن نگاه کنند.

وی ادامه داد: در زمینه سلامت، مشارکت مردم با افزایش آگاهی، خودمراقبتی و مطالبه گری نقش مهمی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشریح کرد: امروزه در خیلی از موارد، بیماران بدون مراجعه به پزشک عمومی به پزشک متخصص مراجعه می کنند درصورتی که نیاز نیست و خیلی از مواقع در سطح یک مشکل حل می شود.

برهانی نژاد خاطرنشان ساخت: طرح سلامت خانواده ضمن کاهش پرداخت از جیب مردم با رویکرد مراقبت همه جانبه موجب ارتقا سلامت آحاد جامعه خواهد شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان