رویای اندازه‌گیری قند خون بالاخره با ساعت‌های گلکسی واچ 7 سامسونگ محقق می‌شود


رویای اندازه‌گیری قند خون بالاخره با ساعت‌های گلکسی واچ 7 سامسونگ محقق می‌شود

گزارشی که به تازگی در دسترس قرار گرفته نشان می‌دهد که سامسونگ بالاخره توانسته است به فناوری اندازه‌گیری خون به صورت غیرتهاجمی دست پیدا کند و ممکن است به کاربران نسل جدید از ساعت‌های هوشمند خود یا حداقل کاربران برخی از نسخه‌های گلکسی واچ 7 این...

گزارشی که به تازگی در دسترس قرار گرفته نشان می‌دهد که سامسونگ بالاخره توانسته است به فناوری اندازه‌گیری خون به صورت غیرتهاجمی دست پیدا کند و ممکن است به کاربران نسل جدید از ساعت‌های هوشمند خود یا حداقل کاربران برخی از نسخه‌های گلکسی واچ 7 این امکان را دهد که در هر لحظه میزان قند خون خود را اندازه‌گیری کنند.

اندازه‌گیری قند خون به صورت غیرتهاجمی یکی از بزرگ‌ترین رویاهایی است که بسیاری از تولید کنندگان ساعت‌های هوشمند و دست‌بندهای سلامتی در سال‌های اخیر به دنبال تحقق آن بوده‌اند. در حالی که گفته می‌شد اپل برای اولین بار به این فناوری دست پیدا خواهد کرد و آن را از طریق ساعت‌های هوشمند خود در دسترس کاربران قرار می‌دهد گزارش‌های جدید نشان می‌دهند سامسونگ توانسته است در این رقابت پیشی بگیرد و بالاخره این فناوری مورد انتظار را در ساعت‌های گلکسی واچ 7 تعبیه خواهد کرد.

براساس گزارش Sammobile، سامسونگ امسال قصد دارد قابلیت اندازه‌گیری قند خون را به ساعت‌های هوشمند خود بیاورد. قرار است این قابلیت برای نخستین بار در ساعت‌های گلکسی واچ 7 گنجانده شود. براساس این گزارش Hon Pak مدیر بخش سلامت دیجیتال سامسونگ به تازگی با حضور در رویدادی سلامت محور اعلام کرده که این شرکت توانسته است با «سرمایه گذاری عظیم» به فناوری اندازه‌گیری قند خون به صورت غیرتهاجمی و از طریق دستگاه‌های پوشیدنی دست پیدا کند.

در این گزارش به نحوه اندازه‌گیری قند خون توسط این ابزارهای پوشیدنی جدید سامسونگ اشاره‌ای نشده است. اندازه‌گیری قند خون فناوری تازه‌ای نیست و هم اکنون به صورت تهاجمی (با ایجاد زخم در پوست کاربران و نمونه برداری مستقیم از خون) صورت می‌گیرد. در سال‌های اخیر برخی از دستگاه‌ها نیز با هدف اندازه‌گیری قند خون به صورت غیرتهاجمی (با استفاده از سنسورهای تماسی) معرفی و روانه بازار شده‌اند اما دقت پایین و عدم تکرار پذیری نتایج از مشکلات بزرگ آن‌ها است. باید دید سامسونگ به منظور رفع این مشکل چه ترفندی را در ساعت‌های هوشمند جدید خود پیاده کرده است.

در همین رابطه بخوانید:

- اپل فناوری اندازه‌گیری قند خون بدون نمونه برداری را به ساعت‌های هوشمند خود می‌آورد
- اپل واچ باز هم موجب نجات جان صاحب خود شد
- اپل واچ سری 7 به سنسور قند خون و دمای بدن مجهز می‌شود

اکنون انتظار می‌رود که این فناوری در نسل جدید از ساعت‌های هوشمند سامسونگ یعنی ساعت‌های گلکسی واچ 7 در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد. برخی از منابع خبری اعلام کرده‌اند که این قابلیت ممکن است در حلقه هوشمند گلکسی رینگ نیز گنجانده شود تا به این ترتیب کاربران این ابزار پوشیدنی نیز بتوانند در هر لحظه از میزان قند خون خود آگاهی پیدا کنند. البته تجربه نشان داده است که سامسونگ هیچگاه فناوری‌های جدید خود را برای نخستین بار در چند دستگاه مختلف در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. ممکن است این فناوری سال آینده به نسخه جدید از حلقه‌های هوشمند گلکسی رینگ اضافه شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد تا نزدیک به دو ماه دیگر و در تاریخ 10 جولای (20 تیر) با برگزاری رویداد Galaxy Unpacked بعدی خود از ساعت‌های گلکسی واچ 7 و حلقه هوشمند گلکسی رینگ رونمایی کند. گفته می‌شود ساعت‌های هوشمند سامسونگ به تراشه جدید اگزینوس W940 مجهز خواهند بود که نسبت به محصولات نسل قبل خود 50 درصد بازدهی انرژی بیشتری دارند. برخی از گزارش‌ها نیز نشان می‌دهند که ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ با عنوان گلکسی واچ 7 اولترا و گلکسی واچ Fe عرضه می‌شوند و قرار است قابلیت اندازه‌گیری خون تنها در نسخه اولترا از این محصولات در دسترس قرار بگیرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که این مدیر سامسونگ در این رویداد به بررسی موضوعات دیگری همچون نحوه به کارگیری هوش مصنوعی برای اندازه‌گیری و پایش علائم سلامتی کاربران نیز پرداخته است. ممکن است ساعت‌های گلکسی واچ جدید در هنگام عرضه دارای قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز باشند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانستن این موارد درباره خشونت خانگی ضروری‌ست!