روسیه پیروز در درگیری اوکراین


روسیه پیروز در درگیری اوکراین

سخنگوی کرملین: نتیجه عملیات ویژه در اوکراین از پیش تعیین شده است، روسیه پیروز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روسیه اظهار داشت، تیجه از پیش تعیین شده و قطعی است و پویایی کنونی وضعیت در جبهه ها این را نشان می دهد. ما پیروز خواهیم شد."
روز 24 آوریل (چهارشنبه)، پنتاگون تحویل موشک‌های بالستیکی زمین به زمین تاکتیکی سوخت جامد آمریکا را برای استفاده، از آنها "در قلمرو
تحت حاکمیت اوکراین" تأیید کرد. به گفته پنتاگون ، این موشک ها در بسته کمک نظامی اعلام شده در ماه مارس گنجانده شده و در ماه آوریل به اوکراین رسانده شد. رسانه ها گزارش می دهند که اوکراینی ها قبلاً دو بار از آنها علیه اهدافی در عمق خطوط پشت جبهه روسیه استفاده کرده اند.
مسکو از سال گذشته در مورد استفاده ارتش اوکراین از موشک‌های بالستیکی زمین به زمین تاکتیکی سوخت جامد آمریکا صحبت می‌کرد، اما به گفته رسانه‌های آمریکایی، این بار این تحویل برای اولین بار شامل نوعی از این موشک با شعاع تخریب 300 کیلومتر بوده است.
ارتش روسیه با موفقیت در حال مقابله با این مهمات است. از جمله هفته گذشته وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نظامیان سه موشک بالستیکی زمین به زمین تاکتیکی سوخت جامد آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده اند.
موشک‌های بالستیک زمین به زمین تاکتیکی سوخت جامد آمریکا، یک موشک بالستیک عملیاتی - تاکتیکی است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده است. این موشک را می توان از سامانه های موشکی پرتاب چمندگانه از جمله M142 HIMARS پرتاب کرد. اکتبر گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تصمیم آمریکا برای ارسال این موشک ها به اوکراین را اشتباه دیگری خواند. به گفته وی، چنین تسلیحاتی خطر بیشتری ایجاد می کنند، اما نمی تواند وضعیت را در خط تماس رزمی به طور اساسی تغییر دهند.
گفتنی است، فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
در 24 فوریه، چین یک طرح 12 ماده ای برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین ارائه کرد. پیشنهادات اصلی پکن از سرگیری مذاکرات صلح و توقف درگیری ها بود. چین از طرفین خواست تا به حاکمیت همه کشورها با رعایت منشور سازمان ملل احترام بگذارند و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
گفتنی است، پیشتر، گرینوالد، روزنامه نگار آمریکایی که با ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعاتی آمریکا همکاری می کرد، در پادکستی در توئیتر نوشت که تسلیحات، از جمله آنهایی که در دست نئونازی‌های اوکراینی است، از طریق بازار سیاه در سراسر اروپا و خاورمیانه پخش خواهد شد. مانند هر جنگ دیگر ایالات متحده، احتمالاً زمان نشان خواهد داد که ما علیه گروه‌هایی که به سلاح‌های "از دست رفته" خودمان در این درگیری مسلح شده‌اند، وارد جنگ خواهیم شد".

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا