کنسرسیوم گردشگری؛ نوشدارویی بر تابستان کیش


کنسرسیوم گردشگری؛ نوشدارویی بر تابستان کیش

ضرورت مداخله دولت ها در امور جهانگردی و گردشگری واقعیتی انکارناپذیر است و عملا این صنعت بدون نقش آفرینی دولت ها در آن نمی تواند بقا داشته باشد.

ضرورت مداخله دولت ها در امور جهانگردی و گردشگری واقعیتی انکارناپذیر است و عملا این صنعت بدون نقش آفرینی دولت ها در آن نمی تواند بقا داشته باشد.

به گزارش «دنیای سفر»، دولت ها با تامین ثبات سیاسی، امنیت، وضع قوانین و چارچوب های مالی مورد نیاز، ایجاد زیرساخت های اصلی همچون حمل و نقل، هتلینگ و پذیرایی و تلاش برای ترسیم چهره ای مقبول در عرصه بین المللی همواره در توسعه صنعت گردشگری نقش آفرینی می کنند.

از سویی نیز متوجه کردن تمامی مسوولیت های توسعه گردشگری به دولت یک اشتباه استراتژیک محسوب می شود چرا که دولت ها فقط بخشی از بار را می توانند بر دوش بکشند و نقش کلیدی بخش خصوصی در این راستا را نباید نادیده گرفت.

در همین راستا جزیره زیبای کیش به دلیل ظرفیت های خاص و منحصر به فرد خود، از دریای مرجانی گرفته تا آب و هوای پاک و شهر بدون ترافیک به عنوان یک مقصد گردشگری شاخص در منطقه شناخته می شود که رونق این صنعت در آن نیازمند یک همدلی و همکاری همه جانبه است.

شرایط آب و هوایی کیش سبب شده که نیمه دوم سال تا دومین ماه از بهار به دلیل حضور چشم گیر گردشگران در این منطقه همواره به عنوان «های سیزن» و فصل تابستان نیز به دلیل کاهش ورود مسافران به این جزیره به عنوان «لو سیزن» مطرح شود؛ در چنین شرایطی نیز همزمان با آغاز فصل تابستان و کاهش گردشگران، روزهای سخت صنعت گردشگری در این منطقه آغاز می شود. اما سوال اصلی این است که آیا نمی شود فصل گرما در جزیره کیش را یک ظرفیت بی نظیر برای جذب گردشگران تعریف کرد؟

با توجه به محیا بودن زیرساخت هایی همچون حمل و نقل، اقامتی و سرانه ورزشی در کیش می توان حتی تابستان را نیز به فرصتی برای برگزاری رویدادهای مختلف و سرازیر کردن گردشگران به این منطقه تبدیل کرد، که لازمه آن یک همکاری و همدلی همه جانبه بین بخش خصوصی و دولتی است که نباید برنامه ریزی برای تحقق آن را به خود تابستان موکول کرد چرا که همانند نوش دارویی خواهد بود پس از مرگ سهراب!

کنسرسیوم توسعه پایدار گردشگری در کیش تشکیل می شود

خوشبختانه برنامه ریزی برای رونق گردشگری در تابستان امسال جزیره کیش از ماه ها پیش توسط سازمان منطقه آزاد کیش آغاز شده است؛ در همین راستا چندین جلسه مهم مشترک دولت با بخش خصوصی در این منطقه برگزار شده که نتایج امیدوار کننده ای نیز در پی داشته است.

«رحیم سرهنگی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در سومین نشست ستاد سفرهای تابستانی با مدیران عامل و روسای صنوف کیش با تاکید بر ضرورت توسعه پایدار گردشگری در منطقه گفت: کنسرسیوم توسعه پایدار گردشگری با مشارکت و نظارت سازمان منطقه آزاد و مشارکت تمامی جوامع صنوف کیش تشکیل می شود.

وی اظهار کرد: این کنسرسیوم ظرفیت های بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش را بهره وری و هموار کردن مسیر رونق گردشگری تسریع و تسهیل می کند.

سرهنگی ایجاد بستر لازم برای رونق گردشگری و هموارسازی جذب گردشگران داخلی و خارجی را از اهداف کلیدی این کنسرسیوم عنوان کرد و افزود: برنامه های راهبردی و خلاقانه در راستای رونق بخشی پایدار گردشگری این منطقه به ویژه در فصل کم فروغ تابستان اجرا می شود.

پلتفرم گردشگری بر اساس نظرسنجی از مردم تعریف می شود؛ فصل کم فروغ گردشگری کیش در تابستان، فرصت مغتنمی است تا تمامی مراکز گردشگری در زمینه بازسازی و تجهیز مجموعه، آموزش کارکنان و اصلاح و ارتقاء خدمات رسانی به گردشگران را در دستور کار قرار دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اصلاح و ارتقاء رویه خدمات رسانی در جزیره بیان کرد: به دنبال تعریف یک پلتفرم گردشگری بر اساس نظرسنجی از مردم هستیم؛ فصل کم فروغ گردشگری کیش در تابستان، فرصت مغتنمی است تا تمامی مراکز گردشگری در زمینه بازسازی و تجهیز مجموعه، آموزش کارکنان و اصلاح و ارتقاء خدمات رسانی به گردشگران را در دستور کار قرار دهند.

وی برگزاری رویدادها و جشنواره های جذاب فرهنگی، مذهبی و ورزشی با رویکرد ورزش های دریایی، جشنواره غذا و سنت ها، هفته فرهنگی استان ها و برپایی همایش ها و نمایشگاه های تخصصی را به عنوان مولفه های اصلی رونق گردشگری کیش عنوان کرد و خواستار تولید محتوا و برجسته سازی جاذبه های کیش برای بازارهای هدف داخلی و خارجی و انتشار آن از طریق رسانه ملی، پلتفرم های نمایش خانوادگی و فضای مجازی شد.

سرهنگی پیش نیاز توسعه گردشگری کیش را توسعه همه جانبه و متوازن و فراهم کردن زیرساخت ها با اجرای برنامه های نوآورانه و دانست و گفت: برای رونق گردشگری در این منطقه باید همه بخش ها همگام با هم رشد کنند تا همزمان با اجرای برنامه های مربوط به توسعه گردشگری، پاسخگوی نیازهای گردشگران وایجاد علاقه مندی برای سفرهای مجدد گردشگران به کیش باشیم.

کارگروه مذاکره با شرکت های هواپیمایی تشکیل شد

وی از تشکیل کارگروه مذاکره با شرکت های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی کیش، با مذاکره با شرکت های هواپیمایی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری و تمام طرف های موثر در بهبود وضعیت پروازها، موضوعات مربوطه را پیگیری می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به عزم جدی دولت برای رونق گردشگری در فصل تابستان، گفت: در همین راستا با تعامل تنگاتنگ با بخش خصوصی، کمیته های اجرایی تخصصی برای جشنواره تابستانه در کیش تشکیل می شود؛ شورای سیاست گذاری و راهبری جشنواره تابستانی کیش باید هرچه سریعتر تشکیل شود.

کمیته های تبلیغات، مالی و رویدادها نیز زیرنظر ستاد تابستانی تشکیل و از حضور نخبگان و متخصصان حاضر درجزیره کیش در این کمیته ها بهره گرفته شود.

وی ضمن تبادل نظر با اعضای این ستاد از حاضران خواست با توجه به زمان باقیمانده نسبت به تسریع امور وانتخاب اعضای این شوراها اقدام کنند.

تشکیل کنسرسیوم گردشگری در کیش سبب اتحاد دولت و بخش خصوصی می شود

مدیرعامل منطقه آزاد کیش همچنین دستور داد کمیته های تبلیغات، مالی و رویدادها نیز زیرنظر این ستاد تشکیل شده و از حضور نخبگان و متخصصان حاضر درجزیره کیش دراین کمیته ها بهره گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت استراتژی تبلیغات درفضای پر از رقابت گردشگری در دنیای امروز، افزود: درکنار برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره ای جذاب با رویکردی همه جانبه، باید در زمینه تبلیغات و محتواسازی نیز همچون رقبای خود با برنامه وقوی عمل کنیم.

سرهنگی از اعضای این ستاد خواست درکنار بهره گیری از تجارب سال های گذشته، نگاهی توام با نوآوری وخلاقیت به برنامه ریزی برای برگزاری رویدادها داشته باشند و مجموعه ای از تفریحات، تخفیفات ورویدادهای گردشگری، فرهنگی وهنری را دربسته های گردشگری جشنواره تابستانی کیش پیش بینی کنند.

جزیره کیش کامل ترین اکو سیستم گردشگری کشور را دارد

«مهدی ادیبان» معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش معتقد است که جزیره کیش کامل ترین اکو سیستم گردشگری کشور را دارد؛ او می گوید که این جزیره مرجانی با شاخصه های مناسب حمل ونقلی، اقامت، تفریحات، خرید وسرگرمی، پذیرایی و خدمات دهی دارای یک اکوسیستم کامل است که باید روز به روز تقویت شود.

وی بر نقش مهم میزبانی از رویدادهای مختلف در رونق گردشگری تاکید کرد و افزود: باید بپذیریم که برگزاری رویدادهای گردشگری درکیش مغفول مانده درحالیکه این رویدادها علاوه برمعرفی ظرفیت های گردشگری جزیره کیش محل تعامل، مشارکت، ارائه دستاوردها وتبادل اطلاعات است.

نگاه سنتی به گردشگری در کیش باید تغییر کند

مهدی ادیبان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضرورت نگاه علمی به توسعه گردشگری در این جزیره، گفت: گردشگری در جزیره کیش نباید درگیر مفاهیم جهانگردی شود؛ ما به دنبال تغییر نگاه سنتی به گردشگری در جزیره کیش به یک رویکرد علمی و نوین هستیم.

ادیبان یکی از راهکارهای حرکت به سمت گردشگری مدرنیته را انبوه سازی سرفصل های گردشگری عنوان کرد و افزود: حمل و نقل، اقامت، غذا و پذیرایی، تفریحات و سرگرمی، خرید و خدمات به عنوان ۶ اصل مهم گردشگری محسوب می شوند که در این بین انبوه سازی صنعت حمل و نقل و اقامت برای نیل به سمت گردشگری مدرن ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت فراگیر و فرابخش با حوزه های مختلف دیگر مرتبط است، اظهار کرد: باید اذعان کنیم که ما در این صنعت دچار یک پراکندگی هستیم؛ به عبارت دیگر اجزای صنعت گردشگری در کیش ارتباط درون مولفه ای با یکدیگر ندارند که تحقق آن می تواند یک ارزش افزوده قابل توجهی برای این صنعت ایجاد کند.

جوامع صنفی بازیگران اصلی صنعت گردشگری هستند

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه محدودیتی برای همکاری با جوامع صنفی در رونق صنعت گردشگری قائل نیستیم، اظهار کرد: جوامع بازیگران صنعت گردشگری هستند؛ سازمان منطقه آزاد کیش تمامی تلاش خود را برای برقراری همدلی بین جوامع مختلف به کار گرفته و جوامع نیز در همین راستا همکاری قابل تقدیری داشتند.

ادیبان از تدوین سند توسعه گردشگری خبر داد و اعلام کرد که این سند توسعه در انتظار برای تصویب هیات مدیره است.

کنسرسیوم گردشگری؛ نوشدارویی بر تابستان کیش

تشکیل کنسرسیوم گردشگری مورد استقبال بخش خصوصی نیز قرار گرفت؛ مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با اشاره به تشکیل کنسرسیوم رونق گردشگری در این جزیره گفت: تشکیل این کنسرسیوم همدلی و هماهنگی بین بخش دولتی و خصوصی را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد.

احیای موسسه جشنواره های کیش مشکلات حقوقی دارد و تشکیل این کنسرسیوم می تواند نقش بسزایی در ایجاد هماهنگی ایفا کند

«رحمان سادات نجفی» با اشاره به موضوع احیای موسسه جشنواره های کیش، اظهار کرد: احیای این موسسه مشکلات حقوقی خاصی دارد و تشکیل این کنسرسیوم می تواند نقش بسزایی در ایجاد هماهنگی ایفا کند؛ با توجه به تفاوت میزان مشارکت بخش خصوصی در این کنسرسیوم، باید جوامع صنفی با توجه به میزان مشارکت خود تاثیرگذاری داشته باشند.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با اشاره به نقش نظارتی و حاکمیتی سازمان منطقه آزاد کیش در این کنسرسیوم، بیان کرد: ارکان اصلی این کنسرسیوم، بخش خصوصی به عنوان ذی نفعان آن خواهند بود؛ بای اعلام کنیم که تشکیل این کنسرسیوم در برنامه ریزی اولیه و شیوه نامه آن نیز در حال تدوین است.

قدردانی بخش خصوصی از همدلی دولت

سادات نجفی به همدلی و هم فکری مناسب سازمان منطقه آزاد کیش با بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: این همدلی سبب شد تا با وجود مشکلات اقتصادی مختلف، نوروز خوبی را بازاریان کیش پشت سر بگذارند؛ قطع یقین اگر شرایط جوی مناسب تری بر کیش حاکم بود، وضعیت بهتری نیز شاهد بودیم.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با تاکید بر اینکه دولت و بخش خصوصی جدا از یکدیگر نیستند و هر دو در تلاش برای توسعه و پیشرفت ایران عمل می کنند، گفت: زیرساخت های خوبی در فرودگاه و بنادر کیش ایجاد شده و تمامی این موارد سبب شد تا نوروز خوبی داشته باشیم؛ امیدواریم این روند در لو سیزن جزیره در فصل تابستان نیز ادامه یابد.

وی مشکل کاهش پروازها به جزیره در فصل تابستان را یک مشکل جدی توصیف کرد و خواستار ورود جدی سازمان منطقه آزاد کیش به این حوزه شد.

رییس جامعه پذیرایی: انسجام دولت و بخش خصوصی در کیش نوروز خوبی رقم زد

رییس جامعه مراکز پذیرایی کیش با اشاره به تشکیل کنسرسیوم توسعه پایدار گردشگری در این جزیره گفت: دولت و بخش خصوصی برای رونق گردشگری در لو سیزن جزیره کیش منسجم و متحد هستند.

«حمید غفاری» با اشاره به برگزاری چهارمین نشست ستاد سفرهای تابستانی کیش با حضور مدیران ارشد دولتی منطقه آزاد کیش و نمایندگان جوامع و اصناف این جزیره، اظهار کرد: خوشبختانه با همدلی موجود بین دولت و بخش خصوصی در کیش، نوروز خوبی از لحاظ میزان گردشگر پشت سر گذاشتیم و مسافرین از خدمات ارائه شده رضایت داشتند؛ امیدواریم با برنامه ریزی مناسب انجام شده جهت جذب گردشگر در فصل تابستان، شاهد رونق گردشگری در لو سیزن باشیم.

رییس جامعه مراکز پذیرایی کیش اتحاد دولت و بخش خصوصی برای رسیدن به توسعه را ضروری دانست و افزود: جلسات مختلفی در این راستا برگزار شده که امیدواریم منجر به مشارکت همه جانبه شود.

وی به عنوان نماینده جامعه پذیرایی جزیره کیش اعلام آمادگی کرد که این جامعه با تمامی توان جهت رونق گردشگری در فصل تابستان پای کار باشد.

کیش در مسیر رونق گردشگری منسجم شده است

دبیرکل جامعه هتلداران جزیره کیش نیز از انسجام دولت و بخش خصوصی برای رونق گردشگری در منطقه اشاره کرد؛ وی در رابطه با به تداوم برنامه ریزی جهت رونق گردشگری در فضل تابستان گفت: جزیره کیش برای رونق گردشگری در فصل تابستان منسجم تر شده است.

مهرداد تاوتلی با اشاره به تشکیل کنسرسیوم توسعه پایدار گردشگری در کیش، اظهار کرد: خوشبختانه امسال برنامه ریزی برای رونق گردشگری در لو سیزن جزیره کیش زودتر آغاز شده و این روند امید بخش است.

وی ادامه داد: در قالب این کنسرسیوم سازمان منطقه آزاد کیش فقط ناظر، سیاست گذار و تسهیل کننده و اصناف نیز مجری آن خواهند بود.

جامع هتلداران کیش در راستای کمک به رونق گردشگری در جزیره تمامی تلاش خود را به کار گرفته و بسته های تخفیفی ۸۰ درصدی در لو سیزن ارائه می دهد.

دبیرکل جامعه هتلداران کیش با بیان اینکه تقسیم بندی کار مناسبی برای رونق گردشگری در تابستان این جزیره انجام شده است، اضافه کرد: خوشبختانه ایام نوروز خوبی در بحث جذب گردشگر در کیش پشت سر گذاشتیم که امیدواریم در فضل تابستان نیز چنین تجربه ای داشته باشیم.

وی صنعت هتلینگ را یکی از ارکان اصلی گردشگری عنوان کرد و گفت: جامع هتلداران کیش در راستای کمک به رونق گردشگری در جزیره تمامی تلاش خود را به کار گرفته و بسته های تخفیفی ۸۰ درصدی در لو سیزن ارائه می دهد.

تاوتلی همچنین فصل تابستان را فرصتی برای اجرای طرح درجه بندی هتل ها، بازسازی، بهسازی و آموزش در صنعت هتلینگ دانست.

وی اضافه کرد: رویدادهای مختلف فرهنگی، مذهبی و ورزشی می تواند نقطه عطفی در رونق گردشگری جزیره در فصل لو سیزن باشد.

به گزارش «دنیای سفر»، همدلی و همکاری خوب دولت و بخش خصوصی در منطقه آزاد کیش مورد توجه رسانه های منطقه نیز قرار گرفته و یک فضای مثبت و امید بخش در افکار عمومی رقم زده است.

با توجه به اینکه اقتصاد عمده مردم جزیره کیش به صنعت گردشگری وابسته است، هرگونه تحول مثبت در این حوزه با بهبودی وضعیت معیشتی مردم منطقه نقش مستقیم دارد.

احیای روابط دیپلماسی در دولت سیزدهم با کشورهای منطقه نیز نقش بسزایی در رونق گردشگری منطقه داشته است؛ به گونه ای که در یک سال گذشته میزان پروازهای خارجی در این جزیره پنج برابر شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی