هشدار روسیه به ناتو و لهستان درباره استقرار سلاح اتمی


هشدار روسیه به ناتو و لهستان درباره استقرار سلاح اتمی

معاون وزیر خارجه روسیه سرگئی ریابکوف اعلام کرد که اقدام لهستانی در میزبانی کردن سلاح‌های اتمی ناتو برای این کشور امنیت نمی‌آورد.

هشدار روسیه به ناتو و لهستان درباره استقرار سلاح اتمی

به گزارش راهبرد معاصر؛ در ادامه واکنش‌ها به سخنان رئیس‌جمهور لهستان درباره آمادگی این کشور برای استقرار سلاح‌های اتمی ناتو، مقام ارشد روسیه از احتمال هدف قرار دادن این تسلیحات خبر داده است.
ریابکوف در مصاحبه با خبرگزاری دولتی تاس روسیه هشدار داد که در صورت استقرار دائمی سلاح‌های اتمی در لهستان، این تاسیسات یک هدف نظامی برای روسیه خواهد بود.
این اظهارنظر در شرایطی مطرح شد که چندی قبل آندرزج دودا رئیس جمهور لهستان برای آنکه کشورش از تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود در قالب برنامه ناتو میزبانی کند اعلام آمادگی کرد. دودا همچنین گفت این موضوع از مدتی پیش بین آمریکا و لهستان مورد بحث قرار گرفته است.
معاون وزیر خارجه روسیه اما هشدار داد که استقرار تسلیحات اتمی در کشورهای عضو ناتو که در مجاورت با مرز روسیه هستند، تهدیدی برای امنیت روسیه تلقی می‌شود.
البته پیش از این ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ، در کنفرانس خبری مشترک با ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس در پایتخت لهستان اعلام کرد که ناتو قصدی برای استقرار سلاح اتمی در این کشور ندارد.
ریابکوف روز پنجشنبه هشدار داد که «همه آن سیاستمدارانی که در مورد چنین گزینه‌ای در داخل و خارج از لهستان بحث می‌کنند، باید بدانند هر گامی در این راستا به امنیت لهستان نمی افزاید بلکه ناگزیر هدف (نظامی) خواهد بود و آنها در برنامه ریزی ارتش ما در خط مقدم خواهند بود»./فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این سگ هر روز سوار مترو میشد/ شخصی او را دنبال کرد، و متوجه موضوع دردناکی شد و به پلیس ...