حضور فیلم ایرانی آه سرد در جشنواره فیلم مسکو


حضور فیلم ایرانی  آه سرد  در جشنواره فیلم مسکو

فیلم سینمایی "آه سرد" ساخته ناهید عزیزی صدیق و تهیه‌کنندگی رضا محقق به جشنواره فیلم مسکو راه پیدا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فیلم سینمایی "آه سرد" در دومین حضور جهانی به بخش مسابقه اصلی چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو راه پیدا کرد.
ناهید صدیق در مصاحبه ای با اسپوتنیک در مورد ایده این فیلم گفت: "به عنوان فیلم امه نویس این اثر سعی کردم نگاه عمیق تری به اطراف داشته باشم. همیشه داستان و روایت برای من خیلی مهم است. در برخی از موضوعات باید به سراغ اولویت ها رفت. به موضوع این فیلم که در مورد قتل های خانوادگی و ناموسی است، بعضا پرداخته شده، و در خیلی از موارد دیدی متفاوت به این گونه موضوعات وجود دارد. اما برای من کمی متفاوت بود، از این لحاظ که میان این نوع قتل ها و قتلهای دیگر تفاوت وجود دارد. در این گونه قتلها تمام اتفاقات و مشکلات در یک خانواده به وجود می آیند. و اینکه در این موارد افراد درون یک خانواده آسیب میبینند. و سعی نمودم از این منظر به این موضوع نگاه کنم".
صدیق در مورد جشنواره امسال مسکو گفت: "علاقه مند هستم تا فیلم های بیشتری را در اینجا ببینم. فستیوالی که فیلم من را منتجب کرده است مسلما دارای کیفیت بالایی می باشد. با سینمای روسیه آشنا بوده و به آثار آندری زویاگینتسف بسیار علاقه مند می باشم و سعی می کنم از سبک وی در آثار خود استفاده نمایم".
وی در خصوص تاثیر تحریم های بین اللملی بروی فعالیت اینگونه جشنواره های فیلم سازی گفت: "ما از کشوری هستیم که تحریم ها را به خوبی در تمام مراحل زندگی حس می کنیم. آنها همیشه تاثیرگذار هستند. متاسفانه بروی بحث فیلم سازی نیز به همین صورت. بسیاری از فیلم های خوب ایرانی مجالی برای شرکت در جشنواره های بزرگ و بین المللی پیدا نمی کنند و این موضوع به صنعت فیلم سازی کشورها آسیب می زند".
جشنواره مسکو دومین جشنواره قدیمی جهان است و به‌عنوان یکی از جشنواره‌های رتبه الف جهان شناخته می‌شود. این رویداد 19 الی 26 آپریل در مسکو برگزار خواهد شد.
11 فیلم سینمایی از ایران، آلمان، مکزیک، استرالیا، رومانی، بنگلادش، قطر، ترکیه، مولداوی و روسیه در بخش مسابقه اصلی جشنواره مسکو حضور دارند که نماینده ایران "آه سرد" ساخته ناهید صدیق است.
"آه سرد" پیش از این در سی و نهمین جشنواره سانتا باربارا در آمریکا حضور داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره سوسانو بعد از گذشت 18 سال این شکلی شد!