آیفون بازی را به برند چینی باخت!


آیفون بازی را به برند چینی باخت!

هواوی با رشد قابل توجه در بازار موبایل چین، برای آیفون چالشی جدی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داده‌های بازار نشان می‌دهند که حجم عرضه‌ی گوشی‌های اپل در چین در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ حدود ۱۹ درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد این شرکت از سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

براساس گزارش زومیت، سهم اپل در بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان از ۱۹٫۷ درصد در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ به ۱۵٫۷ درصد در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ کاهش یافت. به گفته‌ی شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، افت فروش آیفون درحالی صورت می‌گیرد که فروش گوشی هواوی در چین ۷۰ درصد افزایش یافته است.

آیفون بازی را به برند چینی باخت!

اپل جایگاه بزرگترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند چین را به ویوو واگذار کرد. هواوی با سهم بازار ۱۵٫۵ درصد جایگاه سوم را در اختیار دارد. آنر با عملکرد خوب دومین برند برتر بازار چین (ازنظر سهم بازار) محسوب می‌شود.

تحلیلگر کانترپوینت براین باور است بازگشت هواوی مستقیما روی آمار فروش گوشی آیفون تاثیر گذاشته. البته کاهش میل کاربران به خرید گوشی جدید در این افت فروش بی‌تاثیر نبوده است.

چین سومین بازار بزرگ برای اپل محسوب می‌شود و این شرکت ۱۷ درصد از کل درآمد خود را از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۳ (مهر تا دی ۱۴۰۲) از چین تامین کرد. پیش‌تر گزارش شد که به دلیل تشدید رقابت در بازار گوشی‌های اندرویدی به‌خصوص معرفی سری گلکسی S24، فروش جهانی گوشی اپل حدود ۱۰ درصد افت کرده است.

هواوی اخیرا از گوشی‌های پرچمدار سری پیورا ۷۰ با تراشه‌ی اختصاصی رونمایی کرد که توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. بسیاری باور دارند معرفی این گوشی‌ها نوعی پیروزی برای هواوی در برابر تحریم‌های آمریکا محسوب می‌شود.

به‌طور کلی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴، بازار گوشی‌های هوشمند چین برای دومین سه‌ماهه‌ی متوالی با رشد همراه شد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1898803

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟