آغاز پرداخت وام 300 میلیونی به زنان خانه دار و شاغل


آغاز پرداخت وام 300 میلیونی به زنان خانه دار و شاغل

وام ۱ میلیارد تومانی بانک پارسیان که در قالب طرح «نوید» ارائه می‌شود به آن دسته افرادی تعلق می‌گیرد که در یکی از شعب این مجموعه سپرده کوتاه مدت عادی داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ​مشتریان بانک پارسیان که به دریافت وام ۱ میلیاردی این مجموعه تمایل دارند باید بدانند که برای دریافت این تسهیلات سپرده آن‌ها مسدود خواهد شد. سود این طرح تسهیلاتی طبق سود سپرده و مدت زمان بازپرداخت تعیین شده و ۱۲، ۱۸ یا ۲۳ درصد است. طی مدت مسدودی سپرده و بازپرداخت این تسهیلات به اصل پول مشتریان سود پنج درصدی تعلق می‌گیرد.

مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات با توجه به سود سپرده و درصد وام متغیر است و بین ۱۲، ۲۴، ۳۶، ۴۸ یا ۶۰ ماه خواهد بود.

لازم به ذکر است که امکان دریافت این وام در قالب کارت اعتباری وجود دارد. منتهی سقف این وام در قالب کارت اعتباری ۳۰۰ میلیون تومان است.

با توجه به مبلغ اصلی وام، نرخ سود ۲۳ درصدی و زمان بازپرداخت ۶۰ ماهه، میزان هر قسط ۲۸ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۴۷۱ تومان خواهد بود. کل سود این تسهیلات ۶۹۱ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۶۵ تومان بود و جمع رقم وام و سود آن به ۱ میلیارد و ۶۹۱ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۶۵ تومان می‌رسد.

وام طرح نوید پارسیان به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بانک پارسیان این طرح تسهیلاتی را برای تمامی کسب و کارها، شرکت‌ها، اصناف، مشاغل حرفه‌ای و واحدهای اقتصادی اعم از تولیدی، خدماتی و بازرگانی تدارک دیده است. همچنین بانک پارسیان این تسهیلات را به اشخاص حقیقی اعم از بانوان خانه‌دار سپرده گذار، موجران، کارمندان، حقوق بگیران، بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌کنند.

بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور آسایش بانوانی که در این مجموعه سپرده قرض الحسنه دارند، طرح وامی به نام «اندوخته بانوان» را تدارک دیده است.

بانک مهر ایران برای خانم‌های دارای حساب مخصوص طرح اندوخته بانوان در هر یک از شعب خود، وام ۱۰۰ میلیون تومانی را تدارک دیده است. البته بانوان به منظور درخواست این تسهیلات باید حداقل ۸۰۰ هزار تومان به مدت چهار ماه در حساب خود نگهداری کنند. به منظور پرداخت این تسهیلات بانک اعتبارسنجی لازم را از متقاضیان انجام می‌دهد.

این وام با کارمزد چهار درصدی به بانوان پرداخت می‌شود. پس از دریافت این وام، بانوان این امکان را دارند ظرف مدت ۳۶ ماه اقساط آن را بپردازند.

با توجه به شرایط مذکور، متقاضیان این وام پس از دریافت آن باید هر ماهه ۳ میلیون و ۳۰ هزار و ۳۰۳ تومان قسط بدهند. کل سود این وام به ۸ میلیون تومان می‌رسد. جمع رقم تسهیلات و سود آن نیز ۱۰۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

لازم به ذکر است بانوان سرپرست خانوار علاوه بر دریافت این وام، امکان مراجعه به استانداردی استان محل زندگی خود به منظور دریافت امتیازات ویژه مالی را دارند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از مصوبه دولت برای اعطای وام و تسهیلات به زنان سرپرست خانوار دهک های یکم تا پنجم خبر داد.

«انسیه خزعلی» ا بیان لایحه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار به آیین‌نامه ای ختم شده است، گفت: در همین راستا پنجره واحدی و سامانه ای برای آن تعیین شد تا از طریق این سامانه همه خدمات و حمایت های زنان سرپرست خانوار به صورت یکپارچه صورت بگیرد و وضعیت زنان‌سرپرست خانوار بهتر رصد شود تا بتوانیم خدمات بیشتری ارائه دهیم.

وی ادامه داد: طبق مصوبه امروز هیات دولت، تمامی بانک ها موظف هستند که از سوی دولتف ضمانت زنان سرپرست خانه دار را اعمال کنند و تسهیلات را در اختیار زنان سرپرست خانوار دهک های ۱تا ۵ قرار دهند.

خزعلی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل مساله لایحه امنیت زنان بوده که بعد از ۱۲ سال در این مجلس به نتایجی رسید اگرچه نهایی نشده ولی مراحلی را طی کرده و امیدواریم بهتر از این پیش برود.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در برنامه هفتم هم شرایط خوبی برای زنان پیش‌بینی شده است که امیدواریم آن هم به مرحله نهایی برسد.

جزییات و نحوه ثبت نام وام جدید بانک توسعه تعاون

فعالان در حوزه کشاورزی و باغداری این امکان را دارند تا با افتتاح حساب کوتاه مدت عادی در یکی از شعب بانک توسعه تعاون و ایجاد میانگین حساب دو تا 9 ماهه ، وام دریافت کنند.

طرح رویان بانک توسعه تعاون به منظور رونق محصولات کشاورزی و باغی تبیین شده که در قالب عقود مرابحه و مضاربه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

افرادی که مایل به دریافت وام «رویان» بانک توسعه تعاون هستند، نیاز به ضامن رسمی دارند. گذشته از ارائه ضامن رسمی، اعتبار شغلی نیز حائز اهمیت است.

سود این وام براساس ضریب برابری تسهیلات، ماندگاری سپرده و مورد استفاده در بخش تعاون یا خارج از آن بین 19 تا 23 درصد تغییر می‌کند. افراد بعد از دریافت این تسهیلات بین دو تا 9 این فرصت را دارند تا اقساطش را بپردازند. این تسهیلات مختص کسانی است که بدهی معوق یا چک برگشتی نداشته باشند.

با توجه به رونق تولید محصولات کشاورزی، حجم عملیات مالی مرتبط با آن برای فعالان حوزه مذکور بسیار بالا بوده و به تبع این شرایط، گسترش فعالیت‌های وابسته به کشاورزی و باغداری، نیازهای مالی این مشاغل نیز زیاد شده و نیاز به خدمتی که نیازهای مالی این افراد را برطرف کند، ضروری به نظر می‌آید.

از این رو بانک توسعه تعاون، به عنوان یک بانک تخصصی تعاونی، در پاسخ به نیاز این دسته از مشتریان خود طرح رویان را تبیین کرده تا سرمایه در گردش مورد نیاز این گروه از مشتریان را با اعطای تسهیلات کوتاه مدت تامین کند. میزان این تسهیلات با توجه به شرایط کشاورز یا باغدار تعیین خواهد شد.

منبع : فردانیوز
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...