راه‌اندازی دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی در دانشگاه علامه طباطبایی(ره)


راه‌اندازی دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی در دانشگاه علامه طباطبایی(ره)

مسئولین مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه علامه طباطبایی در نشستی مشترک تصمیم گرفتند که دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی «ایران و روسیه» و «ایران و چین» را راه‌اندازی کنند.

راه‌اندازی دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی در دانشگاه علامه طباطبایی(ره)

به گزارش ایران اکونومیست، در راستای فعال‌سازی ظرفیت‌های دانشگاهی در گفت‌وگوها و تعاملات فرهنگی بین‌المللی و دوجانبه، نشست مشترک مسئولین مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه علامه طباطبایی در دفتر مرکزی این دانشگاه در محل دهکده المپیک برگزار شد.

در این دیدار، ضمن راه‌اندازی دو دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و روسیه و ایران و چین در این دانشگاه، در خصوص سیاست‌ها و برنامه‌های این دو دبیرخانه و همچنین، همکاری مشترک دانشگاه علامه طباطبایی در برگزاری اجلاس منطقه‌ای «گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی، ائتلاف برای صیانت از خانواده» تبادل نظر و گفت‌وگو به عمل آمد.

در این نشست که با حضور علی اکبر ضیائی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و محمدعلی ربانی، دستیار رئیس این سازمان در امر گفت‌وگوهای فرهنگی و حقوق بشر، حسین پور، معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی، فاتحی، رئیس پژوهشکده تحول، عبداللهی، مدیر بین‌الملل این دانشگاه و کارشناسان مربوطه در دفتر معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در خصوص برنامه ریزی مشترک جهت فعال سازی دبیرخانه و اجرای برنامه‌های مشترک سازمان و دانشگاه علامه در سال ۱۴۰۳ توافقات شایان توجهی حاصل شد.

ضیایی و ربانی در این نشست با اشاره به اهمیت چین و روسیه در مناسبات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ضرورت‌ها و سودمندی‌های فعال سازی و جذب مشارکت نهادهای علمی فرهنگی و نخبگان دو کشور در توسعه و تعمیق ارتباطات علمی و فرهنگی دو کشور به تشریح وظایف و نقش دبیرخانه‌های دوجانبه گفت‌وگوهای فرهنگی در فراهم سازی فرصت‌های ارتباطات علمی وفرهنگی و حرکت در جهت حل‌وفصل مسائل فرهنگی مشترک پرداختند.

مسئولین دانشگاه علامه طباطبایی نیز با اشاره به سابقه همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اجرای طرح گفت‌وگوهای فرهنگی، از راه اندازی دو دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و روسیه و ایران و چین در این دانشگاه استقبال کرده، نسبت به برپایی دور سوم گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و روسیه و میزبانی پنجمین دور گفت‌وگوهای ایران و چین اعلام آمادگی کردند.

معاون پژوهشی دانشگاه با توجه به ظرفیت و سابقه فعالیت‌های دانشگاه علامه در حوزه زنان و خانواده، آمادگی این دانشگاه را جهت میزبانی اجلاس آسیایی ائتلاف برای صیانت از خانواده با مشارکت دیگر نهادهای علمی و تخصصی کشور اعلام داشت.

وی همچنین، توسعه تعاملات علمی فرهنگی با مراکز دانشگاهی حوزه مقاومت و جهان اسلام را از دیگر اولویت‌های دانشگاه علامه طباطبایی برشمرد و ابراز امیدواری کرد دبیرخانه تخصصی گفت‌وگوهای فرهنگی حوزه مقاومت نیز در این دانشگاه راه اندازی و فعال شود.

در این نشست علاوه بر راه‌اندازی دو دبیرخانه فوق مقرر شد با جلب مشارکت دیگر مراکز فرهنگی و دانشگاهی کشور جهت عضویت در دبیرخانه‌های ایران و چین، ایران و روسیه و دبیرخانه ائتلاف آسیایی برای صیانت از خانواده؛ کمیته‌های علمی و اجرایی برای برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های مربوط به گفت‌وگوها فعال شده و دستور کار دبیرخانه نیز مشخص شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ پدر مهران غفوریان واقعا ساواکی بود؟