نخستین گروه از زائران عمره ایران راهی عربستان شدند


نخستین گروه از زائران عمره ایران راهی عربستان شدند

پس از ۹ سال توقف، زائران راهی مدینه عربستان شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، نخستین گروه از زائران عمره از تهران در قالب دو کاروان ۸۵ نفره پس از حدود یک دهه چشم انتظاری، لحظاتی پیش با پرواز از فرودگاه امام خمینی خاک ایران را به مقصد عربستان سعودی ترک کردند.
پس از ۹ سال توقف، با برگزاری مراسم بدرقه رسمی اعزام زائران عمره در قالب ۲ کاروان ۸۵ نفره از استان‌های کردستان و کرمانشاه از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران راهی مدینه منوره شدند.
بر اساس برنامه ریزی‌های به انجام رسیده توسط سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی، زائران عمره گذار کشورمان تا ۱۳ اردیبهشت ماه جاری از طریق ۱۱ فرودگاه کشور راهی سرزمین وحی خواهند شد.
در عملیات عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند که ۲ هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۲ هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام مناسک عمره مفرده عازم خانه خدا می‌شوند.
تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران نیز در تاریخ ۲۳ اردیبهشت به انجام خواهد خواهد بود.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: "عملیات اعزام زائران با انجام ۴۴ پرواز رفت‌وبرگشت از ۱۱ فرودگاه کشور انجام خواهد شد. در عملیات عمره با انجام ۴۴ پرواز رفت‌وبرگشت، بیش از پنج‌هزار زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و عملیات عمره در ۲۳ اردیبهشت ماه جاری پایان خواهد یافت".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق