سوبا M4 هیبریدی در راه بازار، محصول جدید فردا موتور به خیابان می آید + عکس


سوبا M4 هیبریدی در راه بازار، محصول جدید فردا موتور به خیابان می آید + عکس

در دنیای امروز که محافظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا از اهمیت بالایی برخوردار است، خودروسازان به دنبال راهکارهای نوآورانه برای کاهش مصرف سوخت و انتشار آلایندهها هستند. یکی از این راهکارها استفاده از سیستم هیبریدی است که ترکیبی...

در دنیای امروز که محافظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا از اهمیت بالایی برخوردار است، خودروسازان به دنبال راهکارهای نوآورانه برای کاهش مصرف سوخت و انتشار آلایندهها هستند. یکی از این راهکارها استفاده از سیستم هیبریدی است که ترکیبی از موتور بنزینی و موتور الکتریکی است. شرکت فردا موتورز نیز در این مسیر قدم برداشته و قصد دارد نسخه هیبریدی از خودروی محبوب سوبا M4 را در آینده نزدیک به بازار ایران عرضه کند.

سوبا M4 هیبریدی؛ ترکیب قدرت و کارایی

این خودرو با بهره گیری از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی، قادر است حداکثر قدرت حدود 175 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر را ارائه دهد. این قدرت از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخهای محرک منتقل میشود.

مزیت اصلی سیستم هیبریدی در کاهش مصرف سوخت و انتشار آلایندهها نهفته است. بر اساس برآوردها، سوبا M4 هیبریدی میتواند مصرف سوخت ترکیبی حدود 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر را ارائه دهد که نسبت به نسخه استاندارد، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت را به همراه دارد.

سوبا M4 هیبریدی در راه بازار، محصول جدید فردا موتور به خیابان می آید + عکسسوبا M4 هیبریدی

امکانات رفاهی و ایمنی سوبا M4 هیبریدی

علاوه بر سیستم هیبریدی، سوبا M4 هیبریدی از امکانات در زمینه رفاه و ایمنی سرنشینان برخوردار است. این خودرو مجهز به 8 کیسه هوای 12 نقطهای، سقف پانوراما، رادار خطی، رادار نقطه کور، رادار پیشگیری از برخورد اجسام متحرک، فرمان کمکی برقی، تنظیم حالت رانندگی، تهویه اتوماتیک با پنل مستقل ردیف عقب، نورپردازی کابین، جلوآمپر دیجیتال یکپارچه با مالتی مدیا، دوربین 360 درجه، سردکن و گرمکن اتوماتیک صندلیهای ردیف اول و دوم، صندلیهای برقی ردیف اول و دوم، ماساژور 8 نقطهای راننده، اخطار برخورد از جلو، سامانه استارت/استاپ هوشمند، تنظیم ستون فرمان در چهار جهت، کروز کنترل، نوردهی کاسه چراغها در تقاطع، فناوری ELD چراغها، میز تاشو برای سرنشینان ردیف دوم، درب صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا و صندلیهای تاشوی ردیف سوم است.

سوبا M4 هیبریدی در راه بازار، محصول جدید فردا موتور به خیابان می آید + عکسفضای داخلی سوبا M4 هیبریدی

زمان عرضه سوبا M4 هیبریدی

با توجه به مشخصات فنی قابل توجه و امکانات رفاهی و ایمنی، انتظار میرود سوبا M4 هیبریدی، با استانداردهای جدیدی را در بازار خودروهای هیبریدی ایران وارد شود. هرچند جزئیات دقیق مشخصات فنی و آپشنهای این خودرو هنوز اعلام نشده است. با توجه به حضور سوبا M4 در شهرک آزمایش، احتمالا این خودرو به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد.


گالری تصاویر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی