ثبت‌نام 330 هزار نیروی کار در سامانه جست‌وجوی شغل


ثبت‌نام 330 هزار نیروی کار در سامانه جست‌وجوی شغل

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام‌کرد: بیش از ۳۳۰ هزار نیروی کار در ۱۰ ماه گذشته در سامانه شغل ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۳۵ هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند.

ثبت‌نام 330 هزار نیروی کار در سامانه جست‌وجوی شغل

«امید ملک» در گفت وگو با ایران اکونومیست درباره علت راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل گفت: در گذشته سامانه‌های کاریابی راه اندازی شده بودند، اما بهره‌وری آن‌ها آن‌طور که سیاستگذار انتظار داشت، بالا نبود و وزارت تعاون برای رفع این مشکل بستری را فراهم کرد که بازیگران حوزه کار اعم از کارجو و کارفرما بتوانند نیاز خود را مطرح کرده و به یکدیگر متصل شوند.

وی افزود: این سامانه با شفافیتی که در اطلاعات بازار کار ایجاد می‌کند، می‌تواند هزینه جست‌وجوی شغل را برای کارفرما و کارجو کاهش دهد. از طرف دیگر از آنجایی که این سامانه به واسطه حاکمیتی بودن به بانک‌های اطلاعاتی متصل است، سوابق شغلی، تحصیلی و مهارتی کارجو را راستی‌آزمایی کرده و کارفرما نیرویی انتخاب می‌کند که گفته‌هایش با سوابق او همخوانی دارد.

ملک تصریح‌کرد: اصلاح آیین‌نامه مربوط به کاریابی در سال ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسید و سامانه جست‌وجوی شغل از تیرماه ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد.

ثبت‌نام 330 هزار نیروی کار در سامانه جست‌وجوی شغل

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون در تشریح عملکرد این سامانه، گفت: در ۱۰ ماهی که از آغاز به کار این سامانه می‌گذرد، تعداد ۳۳۰ هزار نفر نیروی کار در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان‌کرد: از این تعداد ۱۶۰هزار نفر سوابق خود را تکمیل کرده و درخواست شغل داده‌اند.

این مسوول درباره استقبال کارفرمایان از این سامانه بیان‌داشت: در این مدت ۳۰ هزار کارفرما در سامانه ثبت نام کرده‌اند و ۳۱۷ هزار فرصت شغلی را به ثبت رسانده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون افزود: برای ۱۱۲هزار نفر از کارجویان توسط دفاتر کاریابی معرفی نامه جذب صادر شده و حدود ۳۵ هزار نفر از آنان مشغول به کار شده‌اند.

بیشتر بخوانید

ثبت‌نام 330 هزار نیروی کار در سامانه جست‌وجوی شغل


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان کم خونی با مصرف این آجیل سرشار از ویتامین ب 6