تصویب لایحه کمکهای آمریکا به اوکراین/ واکنش زلنسکی چه بود؟


تصویب لایحه کمکهای آمریکا به اوکراین/ واکنش زلنسکی چه بود؟

رئیس جمهوری اوکراین تاکید کرد که از کمک‌های نظامی جدید آمریکا استقبال می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، زلنسکی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از مجلس نمایندگان آمریکا، هر دو حزب و مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان بابت تصمیم خود برای نگه‌داشتن تاریخ در مسیر درست تشکر می‌کنم.

وی افزود که مصوبه جدید مجلس نمایندگان آمریکا «از گسترش جنگ جلوگیری کرده، هزاران و هزاران جان را نجات می‌دهد و به ملت‌های ما برای قوی‌تر شدن کمک می‌کند.»

زلنسکی همچنین در پیام ویدیویی شبانه خود گفت: ما حتما از کمک آمریکا برای تقویت ملت‌های خود و پایان دادن عادلانه به جنگ استفاده می‌کنیم؛ جنگی که پوتین باید در آن شکست بخورد.

مجلس نمایندگان آمریکا شنبه شب لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد. این لایحه همچنین مجوز مصادره دارایی‌ها روسیه و انتقال آن به اوکراین را صادر کرده است.

دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین با استقبال از این اقدام آمریکا در تلگرام نوشت: ما منابع مهمی برای پیروزی و بازسازی دریافت می‌کنیم. از کشورهای دیگر که دارایی‌های روسیه را در اختیار دارند، می‌خواهم که از این الگو پیروی کنند.

کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی یف ارائه کرده‌اند. کمک های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه ای گسترش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر تبلیغاتی گوشی اکسپریا 10 مارک 6 در فضای وب منتشر شد