5 دغدغه بزرگ بایدن و دموکرات‌ها


5 دغدغه بزرگ بایدن و دموکرات‌ها

هیل در گزارشی «جنگ غزه» را در میان پنج دغدغه اصلی ستاد انتخاباتی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات پیش‌رو برشمرد.

5 دغدغه بزرگ بایدن و دموکرات‌ها

به گزارش راهبرد معاصر؛ پنج دغدغه عمده که خواب را از چشمان دموکرات‌ها و به‌طور ویژه جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده ربوده است عبارتند از رابرت کندی، تورم، جنگ غزه، رأی‌دهندگان جوان و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات سال جاری ریاست جنهوری آمریکا.

رابرت کندی

باوجود مخالفت طایفه کندی‌ها از نامزدی رابرت کندی در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری و اعلام حمایت آن‌ها از بایدن، وی که رقیب بایدن از حزب سوم است در هفته جاری در ایالت میشیگان که بایدن به شدت به پیروزی در آن نیاز دارد، تهدیدی جدی برای او رقم زد.

کندی می‌تواند رقیب خطرناکی باشد و حتی اگر بخش کوچکی از رأی‌دهندگان ناراضی از ترامپ و بایدن را به خود جذب کند، سرنوشت بایدن در انتخابات متزلزل خواهد شد.

تورم

هفته جاری بعد از اعتراض یک زن مسن ساکن بوستون نسبت‌به قیمت هفت دلاری یک عدد سیب، ویدئویی جنجالی ابتدا در شبکه اجتماعی تیک‌تاک و سپس سایر رسانه‌ها شروع به چرخیدن کرد.

خشم عمومی نسبت به تورم یکی از موضوعاتی است که در آستانه انتخابات به عامل وحدت‌بخش اکثر رأی‌دهندگان تبدیل شده است. این در حالی است که ستاد انتخاباتی ترامپ اقتصاد را در صدر فهرست اقدامات و اولویت‌های او عنوان می‌کند.

جنگ غزه

گزارش هیل اشاره می‌کند که از زمان شروع جنگ غزه، دولت بایدن با حمایت بی‌دریغ از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بهای سنگینی را در مقابل انتقاد‌های فزاینده هم‌حزب‌های دموکرات خود پرداخته است.

به همین دلیل است که او به‌تدریج به انتقاد از عملکرد این رژیم در کشتار هزاران غیرنظامی و سپس استنکاف از مشارکت در ضدحمله به ایران روی آورد.

اما برای تغییر عقیده دیر شده است چراکه طبق نظرسنجی‌ها، موضع حامی اسرائیل بایدن حزب او را متلاشی کرده و حتی برخی در میان چهره‌های اصلی دموکرات معتقدند چنانچه تنش در خاورمیانه بالا بگیرد، بایدن هدف اصلی سرزنش‌ها به‌خاطر مماشات با عملکرد اسرائیل خواهد بود.

به گفته یکی از استراتژیست‌های ارشد دموکرات «استراتژی در آغوش گرفتن نتانیاهو اشتباه بزرگی بود. بایدن می‌توانست موضع حمایت از اسرائیل را به‌نحوی پیاده کند که بسیاری از هم‌حزبانش را آزرده نسازد».

جوانان

براساس نظرسنجی «جوانان هاروارد» که نتایج آن در هفته جاری منتشر شد، در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا ۵۱ درصد جوانان به بایدن و تنها ۲۸ درصد به ترامپ رأی داده‌اند.

این میزان در سال جاری درباره بایدن به ۴۵ درصد کاهش و درباره ترامپ به ۳۷ درصد افزایش یافته است. بیشتر نارضایتی این بخش جمعیتی آمریکا ناشی از مشکلات اقتصادی، جنگ غزه، مهاجرت و آب‌وهواست.

ترامپ

بر اساس این گزارش، ستاد انتخاباتی بایدن در مقایسه با هواداران و حامیان بایدن متشکل‌تر و منضبط‌تر است.

با خروج برخی حامیان سابق از ستاد ترامپ، حامیان جدیدی مانند سوزی وایلز و کریس لاسیویتا با مخالفت جدی با جریان «افشاگری»، چهره جدیدی به این ستاد بخشیده‌اند و حمایتی تمام و کمال از رئیس خود انجام می‌دهند. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ عاشقانه جدید آناهیتا همتی و همسر دکترش