کلیه راه های اصلی شمال و جنوب استان کرمان باز است


کلیه راه های اصلی شمال و جنوب استان کرمان باز است

با توجه به بارندگی شدید و وقوع سیلاب و به دنبال آن بسته شدن مسیرهای اصلی و فرعی شمال و جنوب استان کرمان، در حال حاضر کلیه مسیرهای اصلی شمال و جنوب استان به جز محور زهکلوت- دهلگان در جنوب، کلیه مسیرهای اصلی استان باز و تردد در آن ها جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان در خصوص وضعیت راه های شمال استان گفت: خوشبختانه تا این لحظه همه راه‌ های شمال استان باز است و تردد ایمن در آنها جریان دارد.

علی عبداللهی درباره آخرین وضعیت راه‌های شمال استان کرمان اظهار کرد: تعدادی از مسیرهای روستایی دچار آبگرفتگی بودند، که طبق آخرین گزارش راهداران و با تلاش شبانه روزی، مشکل این محورها برطرف شده است.

وی با اشاره به این مطلب که برخی از مسیرهای عشایری مسدود هستند و هم اکنون با همکاری اداره کل عشایری در حال بازگشایی این مسیرها هستیم، افزود: همکاران راهداری از ابتدای فعالیت این سامانه بارشی در جاده‌ ها به خودروهایی که دچار مشکل شده بودند امداد رسانی کرده‌اند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، تصریح کرد: فعالیت اصلی این سامانه بارشی تا ظهر امروز بود و از ظهر فردا تا نیمه شب دوباره بارندگی‌ ها در سطح استان ادامه خواهد داشت.

عبدالهی با بیان این که هموطنان عزیز حتی الامکان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳۵۰ نیروی راهدار و ۴۵۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین در جاده‌ها مستقر هستند.

وی در پایان یادآور شد: سامانه گویا و اپلیکیشن ۱۴۱ اطلاعات راه ها همچنان مطمئن ترین راه دستیابی مردم به وضعیت محورهای برون شهری است، لذا همشهریان عزیز می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ به سهولت اطلاعات مسیر خود را کسب کنند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان نیز با اشاره به ورود سامانه بارشی به منطقه جنوب کرمان گفت: کلیه راه های اصلی و شریانی به غیر از یک محور اصلی باز و تردد در آن ها جریان دارد.

مجتبی محمودی به محور مسدود شده زهکلوت_دلگان اشاره کرد و از محور جیرفت_بم_ایرانشهر به عنوان مسیر جایگزین آن نام برد و بیان داشت: عوامل راهداری شهرستان رودبار با جدیت در حال بازگشایی این محور هستند و تا ساعاتی دیگر نیز عملیات بازگشایی آن به اتمام خواهد رسید.

وی از مسدود شدن چند راه های روستایی خاکی به علت جاری شدن روان آب ها و طغیان رودخانه ها گفت و افزود: با فروکش کردن سیلاب ها راهداران و ماشین آلات راهداری نسبت به بازگشایی و تیغ زنی راه های روستایی اقدام خواهند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از آمادگی کامل راهداران جنوب کرمان گفت و افزود: ۱۴۸ دستگاه سبک ، نیمه سنگین و سنگین و هم ۱۵۰ نیروی راهدار در قالب ۱۴ اکیپ راهداری در محور های حوزه استحفاظی جنوب کرمان مسقر و در حال انجام عملیات راهداری هستند.

محمودی از بازگشایی کامل مسیر کهنوج به سمت آبسردوییه با فروکش کردن روان آب ها و اجرای عملیات راهداری خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی