5 پارک آبی استانبول که باید تفریحات آن را تجربه کنید


5  پارک آبی استانبول که باید تفریحات آن را تجربه کنید

استانبول، شهری که تاریخ و مدرنیته در آن به هم می‌آمیزند، فقط به خاطر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی‌اش مشهور نیست. این شهر زیبا، بهشت تفریحات هیجان‌انگیز نیز هست، و پارک‌های آبی متعدد آن، گواه این مدعا هستند، از همین رو...

استانبول، شهری که تاریخ و مدرنیته در آن به هم می‌آمیزند، فقط به خاطر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی‌اش مشهور نیست. این شهر زیبا، بهشت تفریحات هیجان‌انگیز نیز هست، و پارک‌های آبی متعدد آن، گواه این مدعا هستند، از همین رو تور استانبول یکی از محبوب‌ترین تورهای مسافرتی است. در این مقاله، به معرفی ۵ تا از بهترین پارک‌های آبی استانبول می‌پردازیم که لحظاتی پر از شور و نشاط را برای شما و خانواده‌تان رقم خواهند زد.

5  پارک آبی استانبول که باید تفریحات آن را تجربه کنید

۵ پارک آبی پرطرفدار استانبول

استانبول، شهری که تاریخ و مدرنیته در آن به هم می‌آمیزند، فقط به خاطر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی‌اش مشهور نیست. این شهر زیبا، بهشت تفریحات هیجان‌انگیز نیز هست، و پارک‌های آبی متعدد آن، گواه این مدعا هستند. در ادامه به معرفی ۵ تا از بهترین پارک‌های آبی استانبول می‌پردازیم که لحظاتی پر از شور و نشاط را برای شما و خانواده‌تان رقم خواهند زد.

پارک آبی کلاب دلفین

5  پارک آبی استانبول که باید تفریحات آن را تجربه کنید

این پارک آبی که در منطقه اسن یورت باغچه شهیر واقع شده، یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین پارک‌های آبی استانبول است. کلاب دلفین با دارا بودن بیش از ۱۲ سرسره آبی در انواع مختلف، استخرهای موج‌دار، رودخانه تنبل و همچنین فضایی مخصوص برای کودکان، یک روز پرماجرا و هیجان‌انگیز را برای تمام اعضای خانواده به ارمغان می‌آورد. در این پارک بزرگ و زیبا ۱۱ دلفین نگهداری می‌شود و دلیل این نامگذاری هم وجود همین دلفین‌های زیبا و دوست داشتنی است. نکته مهم در این پارک آبی، رایگان بودن هزینه کودکان زیر سه سال است. اگر دوست دارید در این پارک جذاب وقت بگذرانید می‌توانید ۶ ماهه اول سال از ۹ تا ۱۹ مراجعه کنید. هزینه بلیط پارک آبی کلاب دلفین ۲۰۰ تا ۴۵۰ لیر بسته به سن افراد است.

پارک آبی آکوا مارین

این پارک آبی که در محله بویوک چکمجه، خیابان فاتح واقع شده، با فضایی سرشار از آرامش و تفریح، مکانی ایده‌آل برای گذراندن یک روز شاد در کنار خانواده و دوستان است. آکوا مارین با داشتن ۱۵ سرسره‌آبی متنوع، استخرهای بزرگ، فضایی برای حمام آفتاب و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما رقم خواهد زد. این پارک آبی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ فعال است که برای تفریح به ازای هر نفر باید ۶۹۹ لیر پرداخت کنید.

پارک آبی مارینا آکوا پارک

این پارک آبی که در منطقه توزلا واقع شده، با برخورداری از جدیدترین و مدرن‌ترین تجهیزات و امکانات، لحظات هیجان‌انگیزی را برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی به ارمغان می‌آورد. مارینا آکوا پارک با دارا بودن سرسره‌های آبی بلند و پیچیده، استخرهای موج‌دار بزرگ و همچنین فضایی مخصوص برای کودکان، یک روز پرماجرا را برای شما و خانواده‌تان رقم خواهد زد.

پارک آبی کالسیوم

5  پارک آبی استانبول که باید تفریحات آن را تجربه کنید

این پارک آبی که در منطقه سارییر واقع شده، با فضایی شاد و خانوادگی، مکانی ایده‌آل برای گذراندن اوقات فراغت در کنار عزیزان است. کالسیوم با داشتن سرسره‌های آبی در اندازه‌های مختلف، استخرهای کودک، فضایی برای بازی‌های آبی و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، یک روز به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد. این پارک آبی از ساعت ۹ تا ۱۹ همه روزه فعال است که هزینه آن نیز بستگی به خدمات و تفریحاتی است که دریافت می‌کنید. علاوه بر شنا امکان انجام ورزش‌های مختلف مانند یوگا، پیلاتس، بدنسازی، اسکواش و… نیز در این پارک فراهم است.

پارک آبی و شهر بازی ویالند

این مجموعه تفریحی منحصر به فرد، که در منطقه ایوب واقع شده، ترکیبی از پارک آبی و شهربازی را به شما ارائه می‌دهد. ویالند اخیرا به نام اسفانبول شناخته می‌شود که با دارا بودن انواع سرسره‌های آبی، استخرها، وسایل بازی مهیج و همچنین نمایش‌های زنده، یک روز پر از هیجان و سرگرمی را برای تمام سنین به ارمغان می‌آورد. از میان ۸۰۰ پارک آبی موضوعی اروپا رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. آنچه این پارک آبی را جذاب کرده مربوط به بخش بازی‌های هیجان انگیز آن ماند سرسره وایکینگ، رودخانه وحشی، ترن ماجراجو و چرخش ۳۶۰ درجه است.

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان برای سفر به استانبول و لذت بردن از پارک‌های آبی این شهر، فصل‌های گرم سال، یعنی از اواخر فروردین تا اواخر مهر ماه است. در این زمان‌ها هوا آفتابی و گرم است و شما می‌توانید از تمامی امکانات و تفریحات این پارک‌ها به طور کامل استفاده کنید.

نکات مهم برای تفریح در پارک‌های آبی استانبول

زمانی که قصد تفریح در پارک‌های آبی استانبول را دارید لازم است به نکات مهمی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، توجه کنید:
• قیمت بلیط: قیمت بلیط ورودی پارک‌های آبی استانبول با توجه به نوع پارک، فصل و سن بازدیدکنندگان متفاوت است.
• ساعت کار: اکثر پارک‌های آبی استانبول از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز هستند. با این حال، در فصل‌های گرم سال ممکن است ساعات کاری آنها تا ۸ شب یا ۹ شب نیز افزایش یابد.
• نحوه دسترسی: بسیاری از پارک‌های آبی استانبول دارای سرویس رفت و آمد رایگان از مرکز شهر هستند. همچنین می‌توانید با استفاده از تاکسی یا وسایل حمل و نقل عمومی به این پارک‌ها دسترسی داشته باشید.
• غذا و نوشیدنی: در داخل اکثر پارک‌های آبی استانبول، رستوران‌ها و کافه‌هایی وجود دارند که می‌توانید غذا و نوشیدنی مورد نیاز خود را تهیه کنید. با این حال، به همراه داشتن آب آشامیدنی به خصوص در فصل‌های گرم سال توصیه می‌شود.
• موارد ممنوعه: معمولاً بردن وسایل شخصی مانند کیف، موبایل و دوربین عکاسی به داخل سرسره‌ها و استخرها مجاز نیست. همچنین در برخی از پارک‌ها، پوشیدن لباس شناى غیرحرفه‌ای و یا شلوارک برای آقایان ممنوع است.

خرید تور استانبول در فلای‌تودی

استانبول با داشتن پارک‌های آبی متعدد و متنوع، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی و هیجان‌انگیز است. در این مقاله ۵ نمونه از بهترین پارک‌های آبی این شهر را به شما معرفی کردیم تا در انتخاب محل تفریحتان به شما کمک کنیم. اگر قصد سفر به استانبول و بازدید از پارک‌های آبی این شهر را دارید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت فلای‌تودی اقدام به خرید تور و رزرو هتل کنید. فلای‌تودی با ارائه تورهای متنوع و خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته، سفری آسوده و خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر