اقتصاد منطقه یورو رو به بهبودی است


اقتصاد منطقه یورو رو به بهبودی است

داده‌های یورواستات نشان داد که صادرات منطقه یورو در فوریه و مازاد تجاری بلوک افزایش یافت و به شاخص‌های اخیر افزوده شد که نشان می‌دهد در حال حاضر، این اتحادیه بدترین وضعیت اقتصادی خود را پشت سر گذاشته و بازگشت آرامی را تجربه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اقتصاد منطقه یورو برای شش فصل متوالی راکد شده است، در حالی که بخش تولیدی آن در رکود عمیق قرار داشت اما برخی از شاخص‌های امیدوارکننده نشان می‌دهند که تقاضای جهانی در حال بهبود است در حالی که هزینه واردات بلوک همچنان پایین است.

آژانس آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد که مازاد تجاری در ماه فوریه دو برابر شده و به ۲۳.۶ میلیارد یورو نسبت به ماه قبل رسیده است که همه اینها به دلیل افزایش ماهانه صادرات اضافی منطقه یورو بوده است. با این حال، در حالی که صادرات طی دو ماه گذشته رشد ماهانه بزرگی را نشان داده است، اما فقط با ارقام سال قبل برابری می‌کند و نشان می‌دهد که بهبود هنوز تا کامل شدن فاصله دارد.

صادرات کالاهای تولیدی، در کل اتحادیه اروپا، عمدتاً به دلیل فروش بهتر ماشین‌آلات و تجهیزات حمل‌ونقل، جهش کرد و افت کوچک بسیاری از دسته‌های دیگر را جبران کرد. از سوی دیگر، واردات بسیار پایین‌تر از سطح اخیر خود باقی مانده است که عمدتاً مربوط به واردات کمتر انرژی است که در مقایسه با سال گذشته ۱۸.۲ درصد کاهش داشته است.

طبق گزارش رویترز، قیمت کالاهای صنعتی غیر انرژی در ماه مارس تنها ۱.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت. در همین حال، واردات از ایالات‌متحده در ماه فوریه در سومین کاهش ماهانه خود دوباره کاهش یافت.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ کیارش چی میشه بعدت