ساید لود برنامه‌های iOS در آیفون فعال شد؛ نصب مستقیم از وب‌سایت‌ها


ساید لود برنامه‌های iOS در آیفون فعال شد؛ نصب مستقیم از وب‌سایت‌ها

امروز اپل بتای دوم iOS 17.5 را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داد که با یک تغییر بزرگ همراه است. در این نسخه iOS می‌توان اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را مستقیماً از وب‌سایت‌ها دانلود و نصب کرد که به لطف فشارهای اتحادیه اروپا به اپل ممکن شده است. از...

امروز اپل بتای دوم iOS 17.5 را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داد که با یک تغییر بزرگ همراه است. در این نسخه iOS می‌توان اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را مستقیماً از وب‌سایت‌ها دانلود و نصب کرد که به لطف فشارهای اتحادیه اروپا به اپل ممکن شده است.

از iOS 17.5، کاربران آیفون ساکن اروپا قادر خواهند بود اپلیکیشن‌های دلخواه خود را مستقیماً از وب‌سایت‌ها دریافت کنند و دیگر لازم نیست حتماً آن را از اپ‌استور بگیرند. این کار به عنوان سایدلودینگ شناخته می‌شود.

نصب برنامه از وب سایت‌ها در iOS فعال شد

متاسفانه برخلاف اندروید، قرار نیست کاربران به راحتی بتوانند هر فایلی را دانلود و نصب کنند، چراکه اپل الزامات سخت‌گیرانه‌ای برای سایدلودینگ تعیین کرده است. برای اینکه یک توسعه‌دهنده بخواهد از قابلیت سایدلودینگ استفاده کند، باید دست‌کم به مدت دو سال متوالی عضو برنامه Apple Developer Program باشد و ساکن اروپا بوده یا یک شعبه در اتحادیه اروپا داشته باشد.

ساید لود برنامه‌های iOS در آیفون فعال شد؛ نصب مستقیم از وب‌سایت‌ها

مهم‌تر اینکه تنها اپلیکیشن‌هایی اجازه سایدلودینگ پیدا می‌کنند که افزون بر طی کردن فرآیندهای بررسی سخت‌گیرانه اپل، ظرف یک سال گذشته حداقل یک میلیون نصب اول در اروپا داشته‌اند. به وضوح اپل نمی‌خواهد همانند اندروید امکان نصب راحت و آزادانه فایل‌های بازی‌ها و برنامه‌ها را به کاربران بدهد.

شاید تنها نکته مثبت درباره سایدلودینگ iOS، امکان پشتیبان‌گیری، بازیابی یا آپدیت کردن اپلیکیشن‌های دریافت شده از وب‌سایت‌های ثالث باشد.

هنگامی که کاربر بخواهید چنین اپلیکیشن‌هایی نصب کند، یک کادر حاوی اسم اپلیکیشن، توسعه‌دهنده، توضیحات مربوط به آن و اسکرین‌شات‌های اپلیکیشن نمایش داده می‌شود و باید دسترسی لازم به توسعه‌دهنده را بدهید تا بتواند بر روی گوشی شما برنامه نصب کند. مجدداً باید یادآور شویم این قابلیت تنها در داخل اتحادیه اروپا و صرفاً بر روی گوشی‌های آیفون ارائه می‌شود.

در صورتی که کاربران اپلیکیشن مورد نظر خود را مستقیماً از طریق وب‌سایت توسعه‌دهندگان نصب کنند، دیگر لازم نیست بخشی از درآمد خود را مستقیماً به اپل بدهند. البته اپل هنوز هم به ازای هر نصب فعال، از توسعه‌دهندگان پول می‌گیرد. با این حال دست‌کم اپلیکیشن‌های آموزشی و نظیر آن رایگان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامزد جدید بلا حدید، خانم سوپرمدل، کیست؟!