سازنده GTA تعدادی از بازی‌های در دست ساخت را کنسل کرد


سازنده GTA تعدادی از بازی‌های در دست ساخت را کنسل کرد

در یک خبر بد از دل صنعت بازی‌سازی، هلدینگ Take-Two Interactive اعلام کرد قصد دارد ۵ درصد نیروهای خود را تنظیم کند و برخی پروژه‌های ساخت بازی هم کنسل می‌شوند. این کمپانی مالک ناشرهای بزرگی چون Rockstar Games و 2K است که از بزرگ‌ترین بازی‌های...

در یک خبر بد از دل صنعت بازی‌سازی، هلدینگ Take-Two Interactive اعلام کرد قصد دارد ۵ درصد نیروهای خود را تنظیم کند و برخی پروژه‌های ساخت بازی هم کنسل می‌شوند. این کمپانی مالک ناشرهای بزرگی چون Rockstar Games و 2K است که از بزرگ‌ترین بازی‌های ساخته آنها می‌توان به Grand Theft Auto اشاره کرد.

بر اساس اعلام هلدینگ تیک-تو اینتراکتیو، تعدیل ۵ درصد نیروهای انسانی به معنای اخراج حدود ۶۰۰ نفر خواهد بود. طی ماه‌های گذشته شرکت‌های بزرگ دیگری در صنعت گیمینگ دست به تعدیل نیرو زده بودند که از جمله آنها می‌توان به اپیک گیمز، ریوت گیمز، مایکروسافت، سونی و الکترونیک آرتس اشاره کرد. همچنین استودیوهای بازی‌سازی کوچک‌تر نیز وضعیت مشابهی دارند.

لغو برخی بازی‌های ساخت Take-Two

این شرکت در توضیح برنامه کاهش هزینه خود اعلام کرده پیش‌بینی می‌شود این کار بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار هزینه روی دست این کمپانی بگذارد که ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون دلار آن نتیجه لغو برخی بازی‌های در دست ساخت است. قرار است بخش بزرگی از این برنامه تا پیش از پایان سال ۲۰۲۴ به پایان برسد و حدود ۵ درصد کارکنان تیک-تو اخراج شوند.

سازنده GTA تعدادی از بازی‌های در دست ساخت را کنسل کرد

با وجود اینکه به لیست عناوین کنسل شده اشاره‌ای نشده است، اما به وضوح تاکید شده پروژه تعدادی از بازی‌های در دست ساخت متوقف می‌شود.

شاید بد نباشد که اشاره کنیم Take-Two همین اخیراً استودیو بازی‌سازی Gearbox را در معامله‌ای به ارزش ۴۶۰ میلیون دلار از Embracer Group خریداری کرده بود و وعده داد بازی Borderlands جدید در دست ساخت است.

Grand Theft Auto VI یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های ساخت استودیوهای متعلق به تیک-تو است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ منتشر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قالیباف به خاطر ائتلاف دوستان خودرا قربانی کرد/ قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک ا...