«وعده صادق» فصل جدیدی را در تاریخ نظامی جهان رقم زد


«وعده صادق» فصل جدیدی را در تاریخ نظامی جهان رقم زد

رییس مرکز بین‌المللی مطالعات صلح در لندن از «وعده صادق» به عنوان یک عملیات تاریخ‌ساز و جنگ اراده‌ها یاد کرد که فصل جدیدی را در تاریخ نظامی جهان رقم زد.

سید سلمان صفوی شامگاه دوشنبه ۲۷ فروردین در نشست ادبی وعده صادق به پاسداشت حماسه عزت آفرین ایرانیان در نابودی هیمنه موهوم رژیم سفاک صهیونیستی که با حضور جمعی از اهالی هنر و اندیشه کشورهای ایران، افغانستان و هندوستان به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار داشت: وعده صادق، قاعده جدید در برابر اشغالگر، نمایش اقتدار نظامی و اراده سیاسی ایران و تغییر موازنه قدرت در غرب آسیا را به شکلی حکیمانه ترسیم کرد.

وی افزود: وعده صادق، یک عملیات تاریخ ساز شد. وعده صادق، فقط یک عملیات نظامی نبود، بلکه جنگ روانی و جنگ اراده ها نیز بود که فصل جدیدی در تاریخ نظامی جهان را رقم زد و سال ها ابعاد نظامی، سیاسی و روانی آن را در دانشگاه های جنگ تدریس می کنند.

صفوی با بیان این که «طراحی این عملیات فراتر از انتظارات بود و قواعد بازی میدان و سیاست را تغییر داد»، اضافه کرد: شهاب های مینوی ایران از سد پنج قدرت گذشت و به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کرد و هیبت دشمن را شکست. وعده صادق، توان بالای عملیاتی سپاه ایران در سطوح طراحی، هماهنگی، اطلاعات و عملیات، فرماندهی و تاکتیک در برابر دشمن متجاوز را به جهانیان نشان داد.

«وعده صادق» فصل جدیدی را در تاریخ نظامی جهان رقم زد

رئیس آکادمی مطالعات اسلامی لندن افزود: وعده صادق دارای ارزش نظامی بود و حرفه ای بودن سپاه ایران را در سطح جهانی نشان داد، در حالی که عملیات حمله به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود. چون حمله به ساختمانی دیپلماتیک و بدون دفاع نظامی بود.

سید مسعود علوی تبار شاعر و فعال فرهنگی گفت: عملیات عزت آفرین وعده صادق که مظهری از عزت اسلام و عزت ایرانیان است، به دولت های استکباری جهان نشان داد که ایران نه یک قدرت منطقه ای که یک ابرقدرت جهانی است. از این به بعد دشمنان دین و خاکمان به خوبی می دانند که اولتیماتوم (هشدار)های جمهوری اسلامی ایران به متجاوزان و دشمنان خود، قدرتمندتر و هراس انگیز تر از قدرت نظامی و شلیک موشک‌ها و پهبادها خواهد بود

نشست ادبی وعده صادق با مدیریت علیرضا قزوه به میزبانی گروه بین المللی هندیران برگزار شد و شاعرانی همچون نغمه مستشار نظامی، جواد اسلامی، پروانه نجاتی، فاطمه عارف نژاد، محمد حسین مهدویان، فائزه زرافشان، مسعود ربانی، محمدمهدی عبداللهی، رسول شریفی، سیده فرشته حسینی، احمد رفیعی وردنجانی، فاطمه ناظری، شعبان کرم دخت، شعبان کرم دخت، زهره یوسفی، علی پورحسن آستانه، عمادالدین ربانی، سارا رمضانی، کمیل کاشانی، ام البنین بهرامی، فرزانه قربانی، محمد فاطمی منش، کبری قالینی نژاد، سیداحمد حسینی توچای، عارفه دهقانی، صبا فیروزی، شهلا کلبعلی، سارا عبداللهی فر، سید حکیم بینش از افغانستان و مهدی باقرخان از دهلی نو اشعار خود را با موضوع وعده صادق خواندند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درآمد سیم‌ پیچی موتور، نگاهی عمیق به فرصت‌های پنهان صنعتی