خسارت سنگین بارش باران در سیستان و بلوچستان / درخواست رئیس شورای شهر برای گسیل امکانات به زرآباد + عکس


خسارت سنگین بارش باران در سیستان و بلوچستان / درخواست رئیس شورای شهر برای گسیل امکانات به زرآباد + عکس

فرماندار شهرستان زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بارش ۱۲۰ میلی متری باران در زرآباد سبب محاصره شدن روستا‌ها و خسارت سنگین به زیرساخت‌ها و به ویژه منازل روستایی و اراضی کشاورزی شده و برق و تلفن بسیاری از روستا‌ها قطع است.

خسارت سنگین بارش باران در سیستان و بلوچستان / درخواست رئیس شورای شهر برای گسیل امکانات به زرآباد + عکس

به گزارش راهبرد معاصر؛ کورش محمدی اظهار کرد: تمام امکانات موجود زرآباد برای سیل و باران بسیج شدند و مسوولان و دهیاران همراه با ماشین آلات اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای شهرستان، شهرداری و برخی از ماشین آلات مردمی جهت مقابله با سیل و کاهش خسارت باران در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: مردم شهرستان زرآباد به اطلاعیه‌های ستاد بحران تا پایان بارندگی توجه کند و همچنین کشاورزان برای سیل باغات کشاورزی را ترک و به جا‌های امن پناه ببرند.

وی با اشاره به اینکه بارش باران در شهرستان نیکشهر و فنوج سبب راه افتادن سیلاب شده و راه روستا‌ها مسدود شده است، افزود: به دلیل نبود پل و ابنیه فنی و خاکی بودن راه‌های روستایی و عبور مسیر‌ها از بستر رودخانه راه روستا‌ها مسدود شده و تا فروکش کردن آب هیچ راه دسترسی برای امدادرسانی بجر هوایی وجود ندارد.

فرماندار زرآباد تصریح کرد: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی و هشدار سطح قرمز هواشناسی، براساس تصمیم ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان زرآباد، مدارس این شهرستان امروز (سه شنبه) تعطیل بود و فردا چهارشنبه نیز در تمامی مقاطع تحصیلی نیز به صورت غیرحضوری خواهد بود.

محمدی گفت: با ورود سامانه جدید بارشی به استان سیستان و بلوچستان از شهروندان زرآباد تقاضا داریم تا از اتراق و تردد در حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

وی بیان کرد: در مواقع بحران دستگاه‌های اجرای زرآباد می‌بایست در شهرستان حضور و تمام مرخصی‌ها لغو و در زمان بارندگی و یا پس از بارندگی مردم از رفتن به حریم رودخانه‌ها اجتناب کند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی نسبت به اطلاع رسانی کشاورزان و باغداران در خصوص انجام عملیات پیشگیرانه جهت جلوگیری از تخریب مزارع و باغات، جمع آوری ادوات و تجهیزات کشاورزی و همچنین اطلاع رسانی به دامداران جهت جمع آوری احشام سبک و سنگین از سطح باغات و مزارع اقدام کنند.

محمدی ادامه داد: دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های نوار ساحلی (درک، بنگلوی، جد، کلات، درانگو و هومدان) با همکاری شیلات شهرستان هماهنگی لازم انجام شده و شناور‌های به مکان امن منقل شده اند.

درخواست رئیس شورای اسلامی شهر زرآباد برای گسیل امکانات به این شهر

خسارت سنگین بارش باران در سیستان و بلوچستان / درخواست رئیس شورای شهر برای گسیل امکانات به زرآباد + عکس

رئیس شورای شهر زرآباد نیز به اظهار کرد: به‌رغم تلاش مسوولان مجموعه ستاد بحران این شهرستان با امکانات ناچیز و عملاً دستان خالی است.

مسلم چمن افروز افزود: متاسفانه با توجه به حجم بارندگی، شرایط جوی موجود و همچنین تشدید بارندگی ها، به جهت جلوگیری و پیشگیری از فاجعه بزرگتر نیاز است مجموعه استانداری و ستادبحران آن اهتمام و ورود جدی به شهرستان زرآباد کنند.

زرآباد در بازه ۶ ساعته با ثبت ۱۵۰ میلی متر بارندگی تا کنون (بالاترین میزان بارندگی سال۱۴۰۳ کشور) و ادامه بارندگی‌ها تا صبح و از طرفی اعلام بارندگی در بالادست رودخانه راپچ، کاروان پیش بینی می‌شود در شرایط قرمز و بحرانی قرار گیرد.

وی بیان کرد: علاوه بر شهر و خسارت به زیرساخت‌های شهری و خانه‌های مسکونی‌مردم و همچنین قطع ارتباط و مسیر دسترسی مردم محلات به مرکزشهر با بارندگی‌های موجود؛ راه خیلی از روستا‌ها عملاً قطع و در دل بحران وسیل قرار دارند. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامزد جدید بلا حدید، خانم سوپرمدل، کیست؟!