تخلیه هیجانات در بازار سرمایه با تصمیم صحیح سازمان بورس


تخلیه هیجانات در بازار سرمایه با تصمیم صحیح سازمان بورس

بورس طی روزهای گذشته به دلیل افزایش تنش‌های منطقه‌ای و ریسک‌های سیاسی با روندی نزولی همراه شده بود.

تخلیه هیجانات در بازار سرمایه با تصمیم صحیح سازمان بورس

به گزارش راهبرد معاصر؛ بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخی از کارشناسان خواستار تعطیلی بورس شده بودند. اما سازمان بورس در همان دقایق ابتدایی صبح امروز با برگزاری جلسه کاهش دامنه نوسان به مثبت و منفی یک درصد به مدت سه روز را در دستور کار خود قرار داد.
راضیه آرمند، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده در منطقه، کاهش دامنه نوسان بهترین تصمیم برای معاملات امروز بود.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به نظر می‌رسد این تصمیم توانست هیجان موجود در بازار را مدیریت کند و در روزهای آینده نیز شاهد بهتر شدن روند معاملات خواهیم بود.
وی افزود: بررسی معاملات امروز نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از هیجان فروش در بازار تخلیه شده و بخش زیادی از صف‌های فروش در ساعت پایانی معاملات جمع آوری شده است.
آرمند تاکید کرد: تصمیم سازمان بورس می‌تواند به عنوان آرامبخش برای بازار عمل کرده و با توجه به ارزندگی سهام در بازار سرمایه می‌توان امیدوار به روزهای آینده باشیم.
در معاملات روز یکشنبه بیست و ششم فروردین ماه ۱۴۰۳ و در شرایطی که دامنه نوسان قیمت سهام به منفی و مثبت یک درصد محدود شده بود، شاخص کل بورس ۱۱ هزار و ۱۹۴ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. بازدهی این شاخص منفی ۵۱ صدم درصد بوده است.
شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۲هزار و ۶۷۷واحدی در رقم ۷۲۳ هزار و ۵۳۹ واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص منفی ۳۷ صدم درصد بوده است.
شاخص کل فرابورس با افت ۱۲۹ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۶۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۹۹۷ واحد به سطح ۱۳۱ هزار و ۴ واحد رسید.
روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۵۲۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.
امروز نماد وبملت (بانک ملت)‌، نوری (پتروشیمی نوری) و فملی (ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.
در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای آسیاتک (انتقال داده‌های آسیاتک) ، فزر (پویا زرکان آق دره) و واعتبار (سرمایه گذاری اعتبار ایران) تعلق داشت.
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۳ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان رسید.
ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶ هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان بود که ۴۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.
ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۶۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان رسید.
در پایان معاملات امروز، تعداد نمادهای مثبت ۴۸ نماد و تعداد نمادهای منفی در بورس ۷۳۴ سهم بوده است. یعنی حدود ۹۴ درصد نمادهای بورسی قرمزپوش بودند.
در معاملات یکشنبه، ۲۸ نماد صف خرید داشتند و ۵۴۸ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۴۰ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۸۷ درصدی به ۳ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان رسید./فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر