ایروانی: اگر رژیم صهیونیستی دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران قوی‌تر خواهد بود


ایروانی: اگر رژیم صهیونیستی دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران قوی‌تر خواهد بود

«جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج ذیل منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل متعهد بوده، و موضع ثابت خود مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست را تاکید می‌کند.»

نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، ایروانی شنبه شب به وقت محلی در نامه به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و نیز خانم «ونسا فریزر» نماینده دائم مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) را برعهده دارد، تاکید کرد: اقدام نظامی در اجرای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به صراحت آمده، و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴، که در تناقض کامل با ماده ۲ بند ۴ منشور بود، اتخاذ شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه، شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی کوتاهی کرده و به رژیم صهیونیستی اجازه داده تا خطوط قرمز و اصول اساسی حقوق بین‌الملل را زیر پا بگذارد. چنین تخلفاتی موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر انداخته است.

متن کامل نامه نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به رئیس دوره‌ای شورای امنیت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«متعاقب حملات مسلحانه رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پایتخت جمهوری عربی سوریه، که منجر به شهادت هفت تن از مستشاران ارشد نظامی ایران شد، به اطلاع می‌رساند جمهوری اسلامی ایران در ساعات پایانی روز ۱۳ آوریل ۲۰۲۴، مبادرت به انجام سلسله حملات نظامی به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی نموده است.

این اقدام در اجرای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به صراحت آمده، و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴، که در تناقض کامل با ماده ۲ بند ۴ منشور بود، اتخاذ شده است. متأسفانه، شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی کوتاهی نموده و به رژیم صهیونیستی اجازه داده تا خطوط قرمز و اصول اساسی حقوق بین‌الملل را زیر پا بگذارد. چنین تخلفاتی موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر انداخته است.

جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج ذیل منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل متعهد بوده، و موضع ثابت خود مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست را تاکید می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار درباره هرگونه تحریک نظامی بیشتر توسط رژیم صهیونیستی، بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود برای دفاع و پاسخ شدید و مطابق قوانین بین‌الملل در برابر هرگونه تهدید یا تجاوز علیه مردم، امنیت ملی، منافع ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع تردید نخواهد کرد. اگر رژیم صهیونیستی مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر ثبت و به‌عنوان سند شورای امنیت توزیع شود.»

بامداد یکشنبه، سپاه پاسداران ایران حملات تلافی جویانه ایران در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را آغاز کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی