صبحانه خبری، 26 فروردین 1403؛ از آغاز حملات انتقامی ایران علیه اسرائیل تا توقیف کشتی میلیاردر اسرائیلی در تنگه هرمز


صبحانه خبری، 26 فروردین 1403؛ از آغاز حملات انتقامی ایران علیه اسرائیل تا توقیف کشتی میلیاردر اسرائیلی در تنگه هرمز

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. آغاز حملات انتقامی ایران علیه اسرائیلسپاه پاسداران در بیانیه ای اعلام کرد: پاسخ به جنایت اسرائیل آغاز شد و ده‌ها موشک و پهپاد به...

صبحانه خبری، 26 فروردین 1403؛ از آغاز حملات انتقامی ایران علیه اسرائیل تا توقیف کشتی میلیاردر اسرائیلی در تنگه هرمز

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آغاز حملات انتقامی ایران علیه اسرائیل
سپاه پاسداران در بیانیه ای اعلام کرد: پاسخ به جنایت اسرائیل آغاز شد و ده‌ها موشک و پهپاد به سرزمین‌های اشغالی شلیک شد و مورد اصابت قرار گرفت.

سپاه: اگر از کشورهای منطقه تهدیدی متوجه ایران شود، پاسخ متقابل می دهیم
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه تاکید می کنیم : هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران را به منشا تهدید، به دنبال خواهد داشت . به ملت قهرمان ایران اطمینان می‌دهیم، سپاه و سایر نیروهای مسلح کشور، در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم را خنثی خواهد نمود.

اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود
نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق بود. موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد. »

اردن در صورت همکاری با اسرائیل هدف بعدی خواهد بود
یک منبع آگاه در نیروهای مسلح گفت: نیروهای نظامی کشورمان با دقت تحرکات اردن در جریان حمله تنبیهی رژیم صهیونیستی را تحت رصد دارند و در صورت مشارکت در اقدام احتمالی، هدف بعدی خواهند بود.

ارسال پیامک‌هایی به مردم با با مضمون تهیه آب و غذا
سردار جلالی، رییس پدافند غیرعامل درباره پیامک‌هایی با مضمون تهیه آب و غذا اعلام کرد: پیامک جعلی است. او ساعت ۵:۵۰ بعدازظهر امروز، درباره‌ی علت این پیامکها گفت: هک سیستمی است و تکذیب می‌شود.

فارس: دختر و همسر عابدزاده به خاطر کشف حجاب تذکر گرفتند
به نوشته فارس، یک منبع آگاه با تایید این خبر گفت: خانم لطیفیان همسر و نگار عابدزاده دختر احمدرضا عابدزاده بعدازظهر دیروز به دلیل کشف حجاب در یکی از خیابان های شمال شهر تهران مورد تذکر ماموران طرح عفاف و حجاب قرار گرفتند. این دو نفر به دلیل ایجاد تنش و درگیری با ماموران بازداشت شدند اما بررسی ها حاکی از آن است که این خانم‌ها پس از بازداشت موقت آزاد شدند.

طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب آغاز شد
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در اجرای طرح نور، افرادی که به هشدارهای قبلی پلیس توجه نکردند، از امروز به صورت ویژه در سطح شهر مورد تذکر قرار می‌گیرند و اقدام قانونی در مورد آنان انجام می‌شود.

بستگان کارمندان سفارت آلمان، ایران را ترک کردند
به گفته دولت جمهوری فدرال آلمان، بستگان کارمندان سفارت این کشور در تهران به دلیل خطر حمله ایران به اسرائیل، ایران را ترک کرده‌اند. گفته شده است علاوه بر این، تدابیر امنیتی بیشتری نیز به منظور حفاظت از سفارتخانه‌های آلمان در تهران و تل‌آویو، اتخاذ شده است.

یارانه نقدی و معیشتی ثابت ماند
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی و کالابرگ الکترونیک پیش‌بینی کرده که این رقم نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

سفارت هلند: روز یکشنبه تعطیل خواهیم بود
سفارت هلند در تهران اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور به دلیل تنش رو به افزایش میان ایران و اسرائیل، «روز یکشنبه» تعطیل خواهد بود .

خبرگزاری فارس: دلار در دست دلال ها، حدود ۶۶ هزار تومان
فارس نوشت:بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۵ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار افزایش ۱۷۰۰ تومانی داشته است.

توقیف کشتی میلیاردر اسرائیلی در تنگه هرمز
یک رسانه آمریکایی از توقیف یک کشتی باری مرتبط با اسرائیل در نزدیکی تنگه هرمز خبر داد. خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد که این کشتی که احتمالا با پرچم پرتغالی فعالیت می‌کند، مرتبط با شرکت زودیاک مریتایم مستقر در لندن است که یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» مالکیت آن را بر عهده دارد.

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا