پرونده هزار سیم‌کارت اسنپ و شکایت تپسی


پرونده هزار سیم‌کارت اسنپ و شکایت تپسی

از سال گذشته تپسی پرونده‌ای‌ علیه اسنپ در شورای رقابت باز کرد و مدعی شد اسنپ با هزار سیم کارت به دنبال جذب رانندگان تپسی بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، دقیقا یک سال پیش شورای رقابت اسنپ را به جرم ارتکاب رویه ضدرقابتی محکوم و ملزم به پرداخت جریمه کرد.این شرکت با اعلام شکایت به شورای رقابت اظهار کرده بود اسنپ با هزار سیم‌کارت ایرانسل و تماس با ۱۴ هزار راننده تپسی آنها را تطمیع کرده است، شورای رقابت نیز موارد مطرح شده را با صدور حکم تایید و تاکید کرده بود: اسنپ با خرید هزار سیم‌کارت و پیشنهاد به رانندگان تپسی، مرتکب رویه ضدرقابتی علیه رقیب خود شده است.

به نقل از فارس، همچنین،‌ معاون حقوقی تپسی نیز طی اظهارنظری اعلام کرده بود: این شرکت به استناد رای شورای رقابت مبنی بر رویه ضدرقابتی اسنپ، در دادگاه عمومی طرح شکایت خواهد کرد تا دادگاه میزان خسارت را مشخص ‌کند.از سوی دیگر، پس اعلام رای شورای رقابت، اسنپ در بیانیه‌ای اظهار کرده بود: «این پرونده در سال ۹۸ مطرح شد و اسنپ نیز دفاعیات خود را ارائه کرد. هرچند تا این لحظه، رأی شورای رقابت به‌طور رسمی به اسنپ ابلاغ نشده، اما امروز و بعد از گذشت بیش از ۳ سال، خبر نتیجه آن در رسانه‌ها منعکس شده است. در صورتی که حکم رسانه‌ای شده صحت داشته باشد، ضمن احترام به رأی شورای رقابت، اسنپ حق اعتراض را برای خود محفوظ می‌داند و این شرکت همچنان به شفافیت و عملکرد استاندارد مطابق با قوانین، در راستای حفظ فضای سالم رقابتی در بازار تاکسی‌های اینترنتی متعهد است.»

حالا پس از گذشت یک سال خبرها نشان می‌دهد که تپسی شکایت خود را به مراجع قضایی برده است؛ در این شکایت اسنپ به دسترسی غیرمجاز، جعل رایانه‌ای (ساخت جعلی) و اخلال در نظم و تشویش اذهان عمومی متهم شده بود که در نهایت دادگاه هیچ کدام از این اتهامات را نپذیرفته است.

تپسی ضمن اعلام این که به رای صادره اعتراض کرده،‌ در توضیحاتی آورده است: در پی اقدامات اسنپ در ارتباط با پرونده هزار سیم‌کارت، شرکت تپسی دو شکایت در این ارتباط انجام داده است. شکایت اول به شورای رقابت و در باب ضد رقابتی بودن این اقدام انجام گرفته و شکایت دوم، به دادگاه کیفری در باب مجرمانه بودن اقدام ارائه شده است.

در ادامه آمده است که شکایت اول منجر به صدور رای قطعی شورای رقابت مبنی بر ضد رقابتی بودن اقدامات این شرکت شد و در شکایت دوم، که نتیجه آن اخیرا اعلام شده است، این شرکت از محکومیت کیفری تبرئه شده است.

گفتنی است،‌ این پرونده در شعبه ششم دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای مورد رسیدگی قرار گرفته و اسنپ از تمام اتهامات مطرح شده تبرئه و قرار منع تعقیب نیز صادر شده است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893842

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی نیروهای مسلح: دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم