همه چیز را درباره سریال «هری پاتر» بدانید


همه چیز را درباره سریال «هری پاتر» بدانید

مجموعه تلویزیونی «هری پاتر» قرار است سال ۲۰۲۶ از طریق مکس به نمایش درآید.

در آوریل ۲۰۲۳، برادران وارنر دیسکاوری تایید کرد که دوره جدیدی برای طرفداران هری پاتر در راه است و این شرکت قصد دارد ماجرا‌های هر ۷ کتاب مدرسه جادوگری هاگوارتز و دانش آموزانش را در قالب یک سریال تلویزیونی بسازد.

جدیدترین پاسخ‌ها به مهم‌ترین سوال‌هایی که درباره این پروژه وجود دارد چنین است:

سریال هری پاتر درباره چیست؟

گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که هر فصل این سریال درباره یکی از کتاب‌های «هری پاتر» که شامل ۷ رمان است، ساخته می‌شود، اما اکنون گفته می‌شود این پروژه ۱۰ سال متوالی در دست ساخت خواهد بود و «هیولا‌های شگفت انگیز» که کتابی درباره ماجرا‌های قبل از «هری پاتر» بود، در این سریال جایی نخواهد داشت.

چه کسی مجموعه هری پاتر را می‌سازد؟

در ماه‌های اخیر برادران وارنر از گروهی از خلاقان دعوت کرد تا ایده‌های خود را درباره سریال ارایه کنند و در نهایت مارتا هیلیر، کاتلین جردن، تام موران و مایکل لسلی و فرانچسکا گاردینر برای این کار انتخاب شدند.

گاردینر تهیه کننده مشاور فصل‌های ۳ و ۴ سریال «جانشینی» HBO بود و نویسندگی سریال‌هایی از جمله «مردی در قلعه رفیع» از آمازون را برعهده داشت. جردن سریال نتفلیکس «شکارچیان جایزه بگیر نوجوان» را ساخت. تام موران نویسنده بریتانیایی است که مجموعه «ساعت شیطان» با بازی پیتر کاپالدی را برای آمازون ساخته و در سریال‌های علمی تخیلی آمازون کار کرده است.

به این ترتیب ترکیب جالبی از بریتانیایی‌ها و آمریکایی‌ها که بیشترشان تجربه کار با استریمر‌ها را دارند و پروژه‌هایی را در فضای علمی تخیلی/فانتزی داشته اند، سازنده این سریال خواهند بود.

سریال «هری پاتر» چه زمانی به نمایش درمی‌آید؟

به گفته دیوید زاسلاو، مدیرعامل برادران وارنر دیسکاوری، این سریال سال ۲۰۲۶ روی آنتن خواهد رفت.

زاسلاو گفته: چند هفته پیش با کیسی بلوز، مدیر اجرایی اچ‌بی‌او و چانینگ دانگی، رییس تلویزیون برادران وارنر در لندن بودم و مدتی را با جی‌کی و تیمش گذراندیم. هر دو طرف از احیای مجدد این فرنچایز هیجان زده بودند. گفتگو‌های ما عالی بود.

جی. کی. رولینگ، که شرکت سازنده‌اش در سال ۲۰۲۲کاهشی ۷۴ درصدی را تجربه کرد، پس از اینکه «هری پاتر و کودک نفرین شده» روی صحنه رفت و پس از همه‌گیری باعث خوشحالی مردم شد، نشان داد هنوز طرفداران خودش را دارد و برای آن نمایش یک چک ۱۰.۵ میلیون دلاری دریافت کرد.

موفقیت این نمایش تئاتری نشان می‌دهد که هنوز برای موضوع مرتبط با هاگوارتز علاقه و اشتیاق وجود دارد. موفقیت عظیم بازی ویدیویی «میراث هاگوارتز» که با فروش ۲۲ میلیون بازی به پرفروش‌ترین بازی ویدیویی سال ۲۰۲۳ تبدیل شد، هم مزید بر علت است. ۷ کتاب پرفروش رولینگ ۶۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش کرده است.

سال پیش، دیوید زاسلاو، مدیرعامل برادران وارنر دیسکاوری گفت: بیش از یک دهه است که هیچ کاری با «هری پاتر» انجام نداده‌ایم و حالا زمانش فرا رسیده است. باید بهترین سرمایه خود را به کار بگیریم و باید این کار را با بهترین افراد خلاق جهان انجام دهیم.

پس از آماده شدن سریال دسترسی به آن از طریق مکس ممکن خواهد بود. این سرویس دارای سه سطح قیمتی است: با آگهی کم که ۹.۹۹ دلار در ماه یا ۹۹.۹۹ دلار در سال هزینه دارد، بدون آگهی که ۱۵.۹۹ دلار در ماه یا ۱۴۹.۹۹ دلار در سال قیمت خواهد داشت و همچنین مکس کامل که بدون آگهی و قیمتش ۱۹.۹۹ دلار در ماه یا ۱۹۹.۹۹ دلار در سال است و امکان دسترسی به چهار برنامه همزمان را فراهم می‌کند.

کدام بازیگران در این سریال بازی می‌کنند؟ آیا هیچ یک از ستاره‌های اصلی هری پاتر بازمی‌گردند؟

بازیگران جدیدی حضور خواهند داشت که نقش شخصیت‌های اصلی سریال را بازی می‌کنند، اما هنوز هیچ بازیگری انتخاب نشده است.

برادران وارنر به احتمال زیاد به دنبال انتخاب بازیگران کم سن هستند، تا به ترتیب دنبال کردن کتاب‌های رولینگ سن مناسب را داشته باشند. گفته شده بخش دشوار ۲ کتاب اول است، چون باید با بچه‌هایی در حدود ۱۱ یا ۱۲ سال کار کرد.

در مورد بازگشت هر یک از بازیگران فیلم سینمایی مانند دنیل رادکلیف، اما واتسون یا روپرت گرینت هم هرگز نگو هرگز! و به احتمال زیاد به کار گرفتن آن‌ها به معنی تقویت روابط عمومی سریال خواهد بود و در حالی که بازیگران جدید نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند، شاید فلش فوروارد‌ها یا ترفند داستانی چندجهانی مرسوم در حال حاضر، بتواند فضا را برای حضور چهره‌های آشناتر در سریال نیز ایجاد کند.

آیا جی. کی. رولینگ در سریال جدید هری پاتر نقش دارد؟

بله. قرارداد جی کی رولینگ کنترل خلاقانه‌ای بر هر گونه بهره‌برداری از آثارش دارد و این توافق در سال ۲۰۲۳ نهایی شد.

رولینگ، نیل بلر و روث کنلی-لتز از هم پیمانان قدیمی وی، تهیه کنندگی را بر عهده دارند، بنابراین انتظار می‌رود که او در تصمیم گیری در مورد سریال نقش داشته باشد. وی گفته: تعهد مکس به حفظ یکپارچگی کتاب‌هایم برای من مهم است، و مشتاقانه منتظر هستم بخشی از این اقتباس جدید باشم که اجازه می‌دهد تا حدی عمق و جزییات ماجرا را که تنها از طریق یک مجموعه تلویزیونی طولانی ممکن می‌شود، ارایه شود.

از زمانی که برادران وارنر سرویس استریم خود را راه‌اندازی کرد، همواره بهره‌برداری از بزرگترین امتیاز وارنر را در نظر داشته و دیوید زاسلاو چندین بار در بریتانیا با رولینگ ملاقات کرد.

بلوز مدیرعامل اچ‌بی‌او هم پیش از این درباره این که نویسنده تا چه حد به سریال نزدیک خواهد بود، گفت: رولینگ در آن نقش خواهد داشت. او تهیه کننده اجرایی برنامه است و نگاه و نظر او در این مورد مفید خواهد بود.

هزینه ساخت سریال چقدر است؟

بلوز هزینه ساخت سریال را برابر یا بالاتر از «بازی تاج و تخت» یا «خانه اژدها» خوانده و تاکید کرده که: هر مقداری که برای ساخت یک نمایش با کیفیت لازم است.

«خانه اژدها» نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار هزینه داشت و موضوع بزرگترین کمپین بازاریابی HBO تا کنون بود که برای آن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در رسانه‌ها هزینه شد، بنابراین می‌توان انتظار هزینه مشابهی برای سریال پاتر یا بالاتر از آن را داشت.

آیا پروژه‌های دیگری مرتبط با هری پاتر وجود خواهد داشت؟

زاسلاو گفته است: آزادیم هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم. برخی از زمینه‌ها را باید با رولینگ انجام دهیم، در بخش‌های دیگر هم توانایی کامل برای پیشبرد داریم. هنوز می‌توانیم سایر فکر‌ها را توسعه دهیم.

مشخص نیست که این مرز‌ها در کجا قرار دارند، اما واضح است که برادران وارنر به تولید پاتر بیشتری علاقه دارد. زاسلاو از زمانی که کنترل شرکت ادغام شده را به دست گرفت، چندین بار بر تمرکز خود بر فرنچایز‌ها تاکید کرده است و «هری پاتر» اولویت اصلی او بوده است.

چه مدت است که این کار شروع شده است؟

مکس و شرکت مادر آن زمان «وارنر میدیا» چند سال پیش شروع به بررسی یک سریال تلویزیونی هری پاتر کردند. در آن زمان، ساخت مجموعه‌های دنیای جادوگری و پاتر شامل پارک‌های موضوعی، تور‌ها و کتابخانه تئاتری با بودجه ۹.۱ میلیارد دلاری تصویب شد که شامل اسپین‌آف‌های «هیولا‌های شگفت انگیز» هم می‌شود و از آن زمان تام اشیم نماینده ارشد «وارنر میدیا» با رولینگ و نمایندگانش بررسی ساخت سریال برای مکس را آغاز کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)