تصویب بسته کمکی بایدن به اوکراین مشروط شد/سیاست‌های مهاجرتی آمریکا تشدید می‌شود؟


تصویب بسته کمکی بایدن به اوکراین مشروط شد/سیاست‌های مهاجرتی آمریکا تشدید می‌شود؟

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا برای ادامه کمک نظامی به اوکراین ۶۱ میلیارد دلار درخواست کرده است، اما جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان در ازای آن خواستار تشدید آشکار سیاست مهاجرتی بایدن هستند و به همین دلیل تصویب بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین را مسدود کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا با فروش اضطراری سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین به قیمت ۱۳۸ میلیون دلار موافقت کرده است.

مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کردند: ما در مورد سیستم Hawk Phase III صحبت می‌کنیم. آنها عمدتا برای مبارزه با هواپیما‌های بدون سرنشین استفاده می‌شوند.

رئیس‌جمهور آمریکا برای ادامه کمک نظامی به اوکراین ۶۱ میلیارد دلار درخواست کرده است، اما جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان در ازای آن خواستار تشدید آشکار سیاست مهاجرتی بایدن هستند و به همین دلیل تصویب بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین را مسدود کرده‌اند.

خبر مرتبط
حقی که دبیرکل ناتو برای اوکراین قائل شد!

اقتصادنیوز: دبیر کل ائتلاف ناتو برای اوکراین این حق ادعایی را قائل شد که به اهداف «مشروع» روسیه در خارج از مرزهایش حمله کند.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، پیش از این نشست بر نیاز فوری برای ادامه تحویل تسلیحات و تجهیزات به اوکراین تاکید کرده بود. وی با اشاره به اینکه آخرین کمک اعلام شده از سوی آمریکا در ۲۷ دسامبر بود، گفت: از آن زمان تاکنون هیچ کمک دیگری صورت نگرفته است و تا زمانی که بودجه دریافت نکنیم، کمک دیگری نخواهد بود.

اخیرا امی تابرویل، سناتور جمهوری‌خواه از آلاباما با ارائه اسنادی اعلام کرد که ایالات متحده در هر ثانیه حدود ۸۰۰۰۰ دلار برای کمک به اوکراین هزینه می‌کند.

وی تاکید کرد که چنین سطحی از هزینه‌ها برای واشنگتن غیرقابل قبول است و پیشنهاد کرد راه‌های بهتری برای خرج کردن پول مالیات دهندگان آمریکایی پیدا شود.

آمریکا دیروز مدعی شد تسلیحاتی را که در راه ارسال برای انصارالله یمن بوده ضبط کرده است که آن را به نیرو‌های مسلح اوکراین تحویل داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرح/ ضرب المثل‌های مصور با استفاده از هوش مصنوعی