بازدید زلنسکی از جبهه‌های نبرد در خارکیف


بازدید زلنسکی از جبهه‌های نبرد در خارکیف

رئیس‌جمهور اوکراین با سفر به خارکیف، از جبهه‌های نبرد در این منطقه دیدن کرد.

بازدید زلنسکی از جبهه‌های نبرد در خارکیف

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ و پس از سال‌ها بی توجهی به منافع ملی روسیه و گسترش ناتو به مرز‌های این کشور آغاز شد. طی بیش از ۲ سالی که از جنگ می‌گذرد نزدیک به ۲۰ درصد از خاک اوکراین از دست رفته است و با توجه به تردید‌ها در میان کشور‌های غربی برای ادامه حمایت از کی‌یف، بعید نیست روسیه بتواند به دلیل چرخش موازنه قوا بخش‌های دیگری را نیز به خاک خود ضمیمه کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه شنبه) از جبهه‌های نبرد در شمال شرقی خارکیف دیدار کرد و با نظامیان به گفتگو پرداخت.

زلنسکی طی بازدید امروز از خارکیف که در ۳۰ کیلومتری مرز روسیه قرار دارد و مناطق مجاور آن دیدن کرد. وی در این دیدار مدعی شد مسکو کارزاری را به راه انداخته که به دنبال بیرون راندن مردم از منطقه است. با این حال، رئیس‌جمهور اوکراین از استقامت ساکنان این مناطق در برابر تهدیدات روسیه تقدیر کرد.

وی در این بازدید گفت: تقویت جبهه نبرد در خارکیف بسیار حیاتی است. تروریست‌های روس باید شاهد باشند که استحکامات ما در این منطقه تقویت شده است. من از تمامی کسانی که طی چند روز گذشته کوشیدند که برق خارکیف تامین شود، کمال تشکر را دارم. این امر به حفاظت بیشتر در برابر حملات روسیه کمک می‌کند.

طی هفته‌های اخیر روسیه عملیات گسترده‌ای را در منطقه خارکیف اجرایی کرده است که طی این عملیات‌ها از موشک‌های هدایت شونده برای نابودی مواضع ارتش اوکراین استفاده شد. شهردار خارکیف از انجام دو عملیات بمباران در شهر طی امروز خبر داد. این حملات علاوه بر خسارات گسترده، چهار مجروح نیز برجای گذاشت.

حمله موشکی اواخر ماه مارس روسیه به زیرساخت‌های خارکیف باعث شد همچنان صد‌ها هزار نفر در این شهر از نبود برق رنج ببرند. /باشگاه خبرنگاران جوان


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...