آیا همه خوراکیهای کم‌چرب سالم هستند؟


آیا همه خوراکیهای کم‌چرب سالم هستند؟

یعضی خوراکیهای کم‌چرب یا رژیمی ممکن است برخلاف آنچه فکر می کنید، سالم نباشند. به گزارش eat this،‌ غذاهای کم‌چرب به گفته متخصصان سلامت، احتمالاً بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارند....

آیا همه خوراکیهای کم‌چرب سالم هستند؟

یعضی خوراکیهای کم‌چرب یا رژیمی ممکن است برخلاف آنچه فکر می کنید، سالم نباشند. به گزارش eat this،‌ غذاهای کم‌چرب به گفته متخصصان سلامت، احتمالاً بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارند.

اگرچه پیش‌تر این ایده مطرح شد که کاهش چربی باعث کاهش کالری می شود (و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود)، اکنون می دانیم که همه چربی‌ها برابر نیستند. برخی از آنها مانند اسیدهای چرب امگا ۳ و چربی‌های تک غیراشباع دارای مزایای سلامتی فوق‌العاده‌ای مانند کاهش التهاب و ارتقای سلامت قلب هستند. حتی مشخصات سلامتی چربی‌های اشباع‌شده بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌کردیم.

صرف نظر از نوع، چربی کلا مضر نیست، بلکه یک درشت مغذی ضروری برای زندگی انسان است. (و اکنون مشخص شده است که خوردن چربی شما را چاق نمی کند.) با این حال، برخی از تولیدکنندگان مواد غذایی به تولید نسخه های کم چرب محصولات خود ادامه می دهند. برای برخی از افرادی که به دلایل پزشکی به رژیم غذایی کم چرب نیاز دارند، این می تواند یک موهبت باشد. اما برای بسیاری از ما، غذاهایی که چربی آنها کم است، نه تنها ضروری نیستند، بلکه به طور بالقوه مضر هستند. اغلب، با حذف چربی طبیعی، تولیدکنندگان مواد غذایی باید آن را با سایر پرکننده‌ها، امولسیفایرها و سایر مواد نه چندان سالم جایگزین کنند.

قبل از اینکه یک غذای “سبک” یا “رژیمی” را از قفسه خواربار فروشی بردارید، این لیست از ۹ مورد کم چرب را که آنقدرها هم فکر می کنید سالم نیستند، بررسی کنید.

بستنی کم‌چرب

وقتی بستنی با شیر واقعی و پرچرب تهیه شود، حاوی کلسیم و پروتئینی است که بدن شما برای سلامتی به آن نیاز دارد. برخی تحقیقات حتی نشان می دهد که مصرف لبنیات کامل معمولاً با خطر افزایش وزن، بیماری قلبی یا دیابت نوع ۲ همراه نیست.

کره بادام زمینی کم‌چرب

از چربی موجود در کره بادام زمینی نترسید! طبق گفته هاروارد هلث، کره بادام زمینی پرچرب دارای نسبت چربی اشباع به غیراشباع مشابه روغن زیتون است که یکی از سالم ترین غذاهای موجود برای قلب است. در واقع، هاروارد گزارش می‌دهد که بسیاری از مطالعات نشان داده اند افرادی که به طور منظم کره بادام زمینی می خورند در مقایسه با افرادی که به ندرت آن را مصرف می کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ کمتری دارند.

علاوه بر این، برای از بین بردن چربی کره بادام زمینی، باید برخی از مهم ترین مواد را حذف کنید: بادام زمینی!

سس مایونز کم‌چرب

سس مایونز سنتی غنای خاص خود را از زرده های تخم مرغ می گیرد که هر کدام حدود ۵ گرم چربی دارند. بنابراین چگونه می توانید ساندویچ را بدون آنها تهیه کنید؟ سس مایوس های کم چرب اغلب غلیظ کننده هایی مانند نشاسته غذایی اصلاح شده اضافه می کنند و برای نرمی به جای تخم مرغ به روغن سویا تکیه می کنند. اگرچه این مواد خطرناک نیستند، اما مواد مغذی زرده تخم مرغ را که حاوی ویتامین هایی مانند A، B۱۲ و D، به علاوه آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین، زآگزانتین و سلنیوم است، ندارند.

انرژی‌بارهای کم‌چرب

به راحتی می توان باور کرد که انرژی‌بارها ذاتا مغذی هستند. اما همیشه اینطور نیست. انرژی‌بارهای کم‌چرب را می‌توان فوق‌العاده فرآوری‌شده و با مواد بدبو بسته‌بندی کرد. انرژی‌بارها ممکن است کم‌چرب و چربی آنها تنها ۲ گرم در هر بار باشد، اما فهرست مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها مانند یک فرمول شیمیایی از طعم‌ها، رنگ‌ها، شربت‌ها و روغن‌های مصنوعی است.

کوکی‌های کم‌چرب

باور کنید یا نه، مصرف زیاد قند بیشتر از مصرف چربی زیاد با افزایش وزن مرتبط است. از آنجایی که کوکی‌های کم‌چرب اغلب قند بالایی دارند، انتخاب آن‌ها یک معامله است که احتمالاً ارزش درست کردن ندارد.

آیا همه خوراکیهای کم‌چرب سالم هستند؟

مارگارین

دلیل خوبی وجود دارد که مارگارین از دوران شکوه خود در دهه ۱۹۷۰ محبوبیت خود را کاهش داده است. برخی از مارگارین‌ها ممکن است چربی کمتری نسبت به کره واقعی داشته باشند، اما هر دو کالری بالایی دارند.

سس سالاد کم‌چرب

سس سالاد به راحتی می تواند کالری زیادی به سالاد اضافه کند. به هر حال، بیشتر سس‌های سالاد با روغن درست می شوند! پس منطقی است که یک نسخه کم چرب می تواند به شما کمک کند کالری دریافتی خود را کاهش دهید.
با این وجود، مراقب سس‌های کم چرب باشید. برخی با افزودن شیرین کننده ها و نشاسته های اضافی میزان چربی کم خود را جبران می کنند.

سوپ آماده کم‌چرب

فقط به این دلیل که یک سوپ ” کم‌چرب ” است به این معنی نیست که سالم است. بسیاری از سوپ های آماده هنوز مملو از سدیم هستند.

چیپس و چوب شور کم‌چرب

در حالی که چیپس، چوب شور یا پفک کم‌چرب ممکن است کالری کمتری نسبت به نسخه‌های پرچرب خود داشته باشند، یک چیز تغییر نمی‌کند: این غذاها هنوز هم معمولاً بسیار فرآوری شده هستند. برای اینکه یک غذاخور باهوش و سالم باشید، به برچسب ها نگاه کنید تا ببینید چه چیزی وارد بدن خود می‌کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج