تقدیر حماس از شکایت نیکاراگوئه از آلمان در دادگاه لاهه


تقدیر حماس از شکایت نیکاراگوئه از آلمان در دادگاه لاهه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از شکایت نیکاراگوئه از آلمان در دادگاه لاهه تقدیر و تشکر کرد.

تقدیر حماس از شکایت نیکاراگوئه از آلمان در دادگاه لاهه

به گزارش راهبرد معاصر، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیکاراگوئه علیه آلمان در دیوان دادگستری بین‌المللی به اتهام مشارکت در نسل‌کشی در غزه شکایت کرده و خواستار توقف حمایت‌های نظامی این کشور از رژیم اشغالگر صهیونیستی شده است.

نیکاراگوئه در شکایت علیه آلمان همچنین خواستار اتخاذ تدابیری برای ممنوعیت صادرات اسلحه به این رژیم شده بود. حماس افزود: ما از کشور‌های آزاد جهان می‌خواهیم که در مسیر نیکاراگوئه و آفریقای جنوبی و دیگر کشور‌هایی که حاضر نشدند چشمان خود را بر جنایات دشمن صهیونیستی تحت حمایت کشور‌های غربی در غزه ببندند، حرکت کنند.

در این بیانیه آمده است: ما از دیوان دادگستری بین‌المللی می‌خواهیم که در مقابله با دشمن صهیونیستی که قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی را نادیده گرفته، برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه قاطعانه تصمیم بگیرد.

دولت نیکاراگوئه امروز (دوشنبه) با تسلیم دادخواستی به «دیوان بین‌المللی دادگستری» در هلند، خواستار توقف ارسال سلاح آلمان به رژیم صهیونیستی شد، نیکاراگوئه امرروز از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا از ارائه کمک نظامی آلمان به اسرائیل جلوگیری کند.

این کشور برلین را متهم کرد که از اقدامات نسل‌کشی و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در غزه حمایت می‌کند. «کارلوس خوزه آرگوئلو گومز» سفیر نیکاراگوئه در هلند طی سخنانی خطاب به دادگاه لاهه، گفت که برلین با ادامه کمک نظامی به اسرائیل، تعهدات خود به قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.

وی تاکید کرد: شکی وجود ندارد که آلمان به خوبی از نسل کشی آگاه بوده است ولی همچنان به حمایت خود از اسرائیل ادامه می‌دهد.

پرونده مطرح شده توسط نیکاراگوئه زمانی مطرح می‌شود که بسیاری از نهاد‌های حقوق بشر در سراسر جهان برای توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی به این دادگاه هلندی درخواست داده‌اند. آلمان پس از آمریکا دومین صادرکننده سلاح به سرزمین‌های اشغالی است و این سیل تسلیحات باعث تشدید و تداوم نسل‌کشی در غزه شده‌است./ ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آسمون مست جنونی هوش مصنوعی