لحظه‌ای رعب‌آور از تاریکی مطلق آسمان طی خورشیدگرفتگی!/ فیلم


لحظه‌ای رعب‌آور از تاریکی مطلق آسمان طی خورشیدگرفتگی!/ فیلم

خورشید گرفتگی ۸ آوریل رویت شد و بر اساس گزارشات این پدیده، ایالات متحده، مکزیک و کانادا را تاریک کرد. ماه به طور کامل خورشید را در امتداد نواری به عرض ۱۸۵ کیلومتر و طول ۱۶۰۰۰ کیلومتر پوشاند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خورشیدگرفتگی ۸ آوریل ۲۰۲۴ (Solar eclipse of April 8, 2024) یک خورشیدگرفتگی از نوع خورشیدگرفتگی کامل است. این خورشیدگرفتگی در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی (‎۲۰ فروردین ۱۴۰۳ خورشیدی) روی داده‌است، که زمان اوج آن، ساعت ۱۸:۱۸:۲۹ به‌وقت ساعت هماهنگ جهانی است.

در ویدئویی که در ادامه آورده شده‌است، لحظه خورشیدگرفتگی از فضا به ثبت رسیده‌است:

در ویدئویی که در ادامه آورده شده‌است، لحظه خورشیدگرفتگی از ساحل شیلی به ثبت رسیده‌است:

گفتنی است که خورشیدگرفتگی در جریان فاز ماه نو رخ می‌دهد؛ زمانی که ماه از بین زمین و خورشید می‌گذرد و با انداختن سایه‌اش روی زمین، دید ما از خورشید را به‌طور کامل یا جزئی مسدود می‌کند. هرچند به‌طور متوسط هر سال دو خورشیدگرفتگی رخ می‌دهد، یک نقطه‌ی خاص از زمین فقط هر ۳۷۵ سال در مسیر خورشیدگرفتگی کامل قرار می‌گیرد.

جان جیانفورته، مدیر رصدخانه دانشگاه نیوهمپشایر، به وب‌سایت تایم می‌گوید: «خورشیدگرفتگی‌ها و ماه‌گرفتگی‌ها به‌خودی خود نادر نیستند؛ فقط در شهر شما بسیار نادر هستند. اگر در شهر خود بمانید، ممکن است هرگز شاهد یکی از آن‌ها نباشید؛ اما اگر تمایل به سفر داشته باشید، می‌توانید چندین مورد را مشاهده کنید.» جیانفورته باور دارد که هرکس باید دست‌کم یک‌بار در زندگی‌اش خورشیدگرفتگی و ماه‌گرفتگی را تماشا کند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892868

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها