حسینی: لوایح برنامه هفتم پس از ابلاغ تهیه خواهد شد


حسینی: لوایح برنامه هفتم پس از ابلاغ تهیه خواهد شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برنامه هفتم تعدادی لوایح نیاز دارد، برنامه اهدافی دارد و بعضی از این ها لوایحی لازم دارد.ما منتظریم برنامه ابلاغ شود.

حسینی: لوایح برنامه هفتم پس از ابلاغ تهیه خواهد شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست خبری خود با بیان این‌که سعی کردیم مجمع الجزایر پارلمانی وزارت‌خانه ها در کنار هم قرار دهیم، گفت: طی ۳۲ ماه گذشته ۳۰ نشست با معاونت پارلمانی وزارت‌خانه‌ها داشتیم و دانش افزایی پارلمانی را برای معاونت‌های پارلمانی انجام دادیم تا روابط دولت و مجلس تسهیل شود.


معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: نمایندگان هزار دیدار با رئیس جمهور داشتند. وزرا ۵۷۳ بار در کمیسیون‌ها، ۱۰۸ بار در صحن علنی مجلس و ۲۳ بار در جلسات غیرعلنی حاضر شدند. حدود ۶ هزار سوال مطرح شد که با جلسات و پاسخگویی تنها ۲۹ سوال به صحن رسید و از این ۲۹ سوال تنها ۹ سوال بود که وزرا کارت زرد گرفتند یا در مورد استیضاح ۱۵ استیضاح مطرح شد که با برگزاری جلسات و قانع شدن نمایندگان این استیضاح‌ها از حد نصاب افتادند و برخی نمایندگان امضاهای خودشان را پس گرفتند.
وی افزود: ۷۱ بیانیه از سخنگاه مجلس یازدهم در حمایت از رئیس جمهور و دولت خوانده شد. به نمایندگان توصیه کردیم نگاه‌شان نگاه ملی باشد شما وکیل کل ملت ایران هستید.


حسینی با بیان اینکه امسال تحقق شعار سال اولویت همه دستگاه های اجرایی است، گفت: برنامه هفتم تعدادی لوایح نیاز دارد، برنامه اهدافی دارد و بعضی از این ها لوایحی لازم دارد. ما منتظریم برنامه ابلاغ شود. در مورد بودجه هم همین است ، برای بودجه هم باید آیین نامه نوشته شود. البته بودجه امسال نهایی نشده است دست نگه داشته شد اما سال گذشته بلافاصله آیین نامه برای بودجه نوشته شد.


معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نمایندگان لایحه را محور قرار دهند، گفت: در هر حوزه‌ای که نیاز باشد، دولت بلافاصله لایحه کارشناسی شده، تهیه می‌کند.


وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم لایحه محوری بر طرح‌ها در اولویت قرار داشته است گفت: گاهی هم طرح‌ها را با لایحه ادغام کردیم.


معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: ۱۲۸ لایحه از دولت قبل بود که ما آنها را قبول کردیم، در دولت آقای رئیسی ۱۳۴ لایحه بود و در مجموع با ۲۶۲ لایحه‌ای در این ۳۲ ماه در دستور کار مجلس بوده است. این دولت، دولت لایحه محور و طرح محوری است./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارسلونا قهرمانی را تقدیم رئال مادرید کرد