اعتراف زلنسکی به تبعات عدم حمایت آمریکا از کی یف


اعتراف زلنسکی به تبعات عدم حمایت آمریکا از کی یف

رئیس جمهور اوکراین گفت بدون حمایت کنگره آمریکا در موضوع تخصیص بسته کمکی جدید، کار برای اوکراین بسیار دشوار خواهد بود؛ کی یف در این درگیری شکست خواهد خورد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی در خلال یک نشست آنلاین با شرکت کنندگان ابتکار عمل بین اللملی در حمایت از اوکراین گفت: "بدون این حمایت کنگره، نه تنها پیروزی، بلکه حتی ماندن برای ما بسیار دشوار خواهد بود. ما باید به طور خاص به کنگره بگوییم: اگر کنگره به اوکراین کمک نکند، اوکراین در جنگ شکست خواهد خورد."
او پیشنهاد کرد که در مورد آنکه چگونه می توان توجه کنگره و آمریکایی ها را به اوکراین جلب کرد، بیشتر تفکر کرد.
مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قبلا ابراز امیدواری کرده بود که قانونگذاران بتوانند پس از بازگشت از تعطیلات خود در 9 آوریل، بررسی لایحه ای را برای کمک به کی یف آغاز کنند. به گفته وی، این سند حاوی مفاهیم و رویکردهای جدیدی است، به ویژه، ممکن است قاعده ای در مورد مصادره دارایی های مسدود شده روسیه ظاهر شود. اعتقاد بر این است که جانسون در معرض خطر نارضایتی اعضای حزبی است که اصولاً از کمک به اوکراین ناراضی هستند. اگر این لایحه به رأی گذاشته شود، ممکن است سعی کنند او را از سمت خود برکنار کنند. اقلیت دموکرات مجلس به این موضوع اشاره می کند که آماده حمایت از رئیس کنگره در این مورد است.
در دسامبر گذشته، دولت ایالات متحده امکانات خود را برای ارائه تسلیحات به اوکراین تمام کرد؛ در این سال تنها یک بسته کمکی به ارزش 300 میلیون دلار منتقل شد. درخواست کاخ سفید برای اختصاص 60 میلیارد دلار به کی یف در انتظار تایید است.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل موضوع اوکراین تداخل دارد، این اقدام کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و آنها به نوعی "با آتش بازی می کند". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها به طور مستقیم در درگیری دخالت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرح/ ضرب المثل‌های مصور با استفاده از هوش مصنوعی