مرد ایرانی گروگانگیر در سوئیس کیست ؟! / مهریه همسرش او را آواره اروپا کرد تا کشته شد ! + جزییات


مرد ایرانی گروگانگیر در سوئیس کیست ؟! / مهریه همسرش او را آواره اروپا کرد تا کشته شد ! + جزییات

به گزارش رکنا، این حادثه شامگاه نوزدهم بهمن ماه در شهر «اسر-سو-شانور» در منطقه فرانسوی‌زبان «وو» در غرب سوئیس رخ داد. آن روز در حالی که قطار در ایستگاه این شهر متوقف شده بود،‌مرد 32 ساله...

به گزارش رکنا، این حادثه شامگاه نوزدهم بهمن ماه در شهر «اسر-سو-شانور» در منطقه فرانسوی‌زبان «وو» در غرب سوئیس رخ داد. آن روز در حالی که قطار در ایستگاه این شهر متوقف شده بود،‌مرد 32 ساله ایرانی ناگهان ۱۴ مسافر و یک راهبر قطار را گروگان گرفت. این گروگانگیری در ساعت ۱۸:۳۵ دقیقه عصر به وقت محلی آغاز شد و پناهجوی ۳۲ ساله ایرانی که به زبان فارسی و انگلیسی صحبت می‌کرد، با چکش مقابل در قطار ایستاده و به مسافران اجازه پیاده شدن نمی داد.این گروگانگیری نزدیک به 4 ساعت طول کشید و در نهایت گروگانگیر ایرانی با شلیک دو گلوله از سوی نیروهای پلیس سوئیس کشته شد و گروگان ها آزاد شدند. به دنبال این حادثه، جسد مرد ایرانی با انجام مراحل قانونی به ایران فرستاده شد و صبح دیروز برادر این فرد با حضور در دادسرای جنایی تهران،‌ از انگیزه برادرش از این گروگانگیری گفت.

وی به بازپرس جنایی گفت: ما اهل یکی از شهرهای شمال غربی کشور هستیم. برادرم سالها قبل ازدواج کرده و یک پسر 12 ساله داشت. او در کار خرید و فروش خانه و ماشین فعالیت داشت و زندگی اش خوب بود اما از مدتی قبل با همسرش دچار اختلاف شد. همسر او مهریه اش را به اجرا گذاشت و مدام مامور به مقابل خانه برادرم می فرستاد. همین اتفاق موجب شد تا برادرم تصمیم بگیرد به خارج از کشور برود.

وی ادامه داد: برادرم به کشور سوئیس رفت و در آنجا پناهنده شد. قریب به یک سال و 8 ماه بود که در سوئیس بود و ما به صورت تلفنی با هم صحبت می کردیم. او این اواخر خیلی ناراحت و عصبی بود. می گفت کارهای مهاجرتش را انجام نمی دهند و دچار مشکل شده است. او به دلیل مشکلات به وجود آمده دچار بیماری روحی و روانی شده بود و تحت نظر روانپزشک قرار داشت. همه شاهدان می گفتند که او مدام می گفته که به کسی آسیبی نمی رساند و فقط می خواهد مشکل اقامتش حل شود. هم اکنون ما وکیل گرفته ایم و پرونده در دستگاه قضایی سوئیس در حال پیگیری است.

پس از ثبت اظهارات این فرد در پرونده، بازپرس جنایی تهران مجوز دفن جسد مرد ایرانی را صادر کرد.


مرد ایرانی گروگانگیر در سوئیس کیست ؟! / مهریه همسرش او را آواره اروپا کرد تا کشته شد ! + جزییات

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان