سه مجروح در نتیجه حمله هوایی اوکراین به نیروگاه اتمی زاپاروژیه


سه مجروح در نتیجه حمله هوایی اوکراین به نیروگاه اتمی زاپاروژیه

روس اتم اعلام کرد، در جریان حمله اوکراین به نیروگاه اتمی زاپاروزیه سه کارمند این نیروگاه زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، روس اتم اعلام کرد، در پی حمله نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپاروژیه، سه کارمند این نیروگاه مجروح شدند که حال یکی از آنها وخیم است.
به گزارش اسپوتنیک، نیروهای اوکراینی روز یکشنبه به گنبد ششمین واحد نیروگاه اتمی زاپروژیه حمله کردند. به گفته مدیر ارتباطات ایستگاه، اوگنیا یاشینا، این حمله با استفاده از یک پهپاد انجام شد. در عین حال، هیچ آسیب مهمی وجود ندارد، پس زمینه تشعشع از مقادیر پس زمینه طبیعی تجاوز نمی کند.
پیشتر در همین روز، پهپادهای کامیکازه اوکراینی نیز به سمت نیروگاه اتمی زاپوریژژیا و بخش غذاخوری و بندرگاه باری آن حمله کردند. در همان زمان، 20 دقیقه قبل از حمله پهپاد، کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بازدید برنامه ریزی شده ای را در این منطقه انجام دادند.
نیروگاه هسته ای زاپاروژیه در ساحل سمت چپ دنیپر در نزدیکی انرگودار واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه در اروپا از نظر تعداد واحد و ظرفیت نصب شده است. در اکتبر 2022، این تاسیسات تحت کنترل روسیه قرار گرفت. اکنون تمام واحدهای آن تعطیل شده اند، تجهیزات مطابق با مقررات تحت کنترل دقیق استانداردهای ایمنی تشعشع نگهداری می شود. از 1 سپتامبر 2022، متخصصان آژانس بین المللی انرژی اتمی در این نیروگاه مشغول به کار هستند.
نیروهای مسلح اوکراین به طور مرتب نیروگاه هسته ای را مورد حملات خود قرار می دهند. بدین ترتیب اوکراین روز جمعه با پهپادهای رزمی به مناطق بندرگاه باری و ایستگاه شماره 2 نیتروژن-اکسیژن حمله کرد اما به زیرساخت های حیاتی آسیبی وارد نشد.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو به مقامات کی یف و غرب نسبت به هرگونه تلاش برای حمله یا بی ثبات کردن وضعیت در نیروگاه اتمی زاپاروزیه هشدار می دهد. علاوه بر این، مسکو از آژانس می‌خواهد که فعالانه از کارشناسان حاضر در ایستگاه برای ثبت همه حملات از طرف اوکراینی استفاده کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدون توقف