واکنش گزارشگر ویژه سازمان ملل به تصویب قطعنامه توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی


واکنش گزارشگر ویژه سازمان ملل به تصویب قطعنامه توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر در رابطه با منع انتقال سلاح به رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

واکنش گزارشگر ویژه سازمان ملل به تصویب قطعنامه توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

به گزارش راهبرد معاصر؛ بالاکریشنان راجاگوپال، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درخصوص حق برخورداری از مسکن مناسب، در واکنش به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر مبنی بر توقف انتقال تسلیحات به رژیم صهیونیستی، با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: «این قطعنامه اگرچه الزام آور نیست، اما اقدام بسیار مهمی از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل است.»

طبق گزارش سایت ستاد حقوق بشر، نشست پنجاه‌وپنج شورای حقوق بشر که از ۲۶ فوریه (۷ اسفند) تا ۵ آوریل (۱۷ فروردین) در ژنو برگزار شد؛ در حالی پایان یافت که چهار قطعنامه در محکومیت جنایات و اقدامات رژیم صهیونیستی به تصویب رسید.

پیش‌نویس این چهار قطعنامه با موضوع حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت، حقوق بشر در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه، محکومیت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین و بررسی وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی و تعهد به تضمین پاسخگویی و اجرای عدالت به تصویب رسیدند.

تصویب این چهار قطعنامه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نشان دهنده بیداری دولت‌های جهان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است، هر چند آمریکا و برخی از کشور‌های غربی همچنان در حمایت از این رژیم اشغالگر سکوت کرده‌اند، اما افکار عمومی نیز در همین کشور‌ها خواستار محاکمه و پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال جنایاتش در فلسطن و غزه هستند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل پیش‌نویس این قطعنامه را که پاکستان برای توقف ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی ارائه کرده بود، با ۲۸ رأی موافق تصویب کرد.

این پیش‌نویس همچنین بر لزوم مجازات رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌های جنگی در غزه تأکید دارد.

پیش از این نماینده فلسطین در شورای حقوق بشر در جلسه این شورا گفت: از شما می‌خواهیم این پیش نویس را برای توقف نسل کشی در غزه تصویب کنید.

نماینده آفریقای جنوبی نیز گفت: باید مسئولان نسل کشی در غزه محاکمه شوند و اسرائیل باید حکم دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کند. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ماهی دودی